Gå til innhold

Aldri om jeg skal ha laminatgolv igjen! Jeg gir opp hele vaskinga, orker ikke vaske mer.

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Det er jo umulig å få reint jo! Egentlig syns jeg ikke golvene blir skitne, men de må jo vaskes en gang i uka uansett... og når jeg har vasket dem ser det helt grusomt ut. Bruker bare kaldt vann, og så lite vann som mulig. går etter med tørrmopp også, men det ser helt grusomt ut... stripete og fælt. HVA GJØR MAN? Golvvasking, som egentlig er så kjapt og greit, er blitt et mareritt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå fint at det ikke bare er meg.. Føler jeg ALDRI har rene gulv, og har gått med gru og tenkt på hva husverten vil si om golvet når vi engang flytter ut... Men det er også laminat, så da er det gulvet sin feil og ikke vi som har vraka det *pheeew*

Skrevet

Ja, jeg har en sånn en, men den er så tung og det tar en halv evighet, hehe... Kanskje jeg bare må bruke den uansett?

Skrevet

Jepp, sånn er laminat. Får du også sånne "vaskespor" der du ser hvor du har vasket? Sånne hvite striper på gulvet på en måte? Føler golvet er mye finere når jeg ikke har vasket det på en uke, da skinner det. Når jeg vasker det blir det matt, stripete og flekkete...

Skrevet

Har du prøvd Parkett og Laminatrent fra Pledge? En flaske med gult innhold (med sitronduft), som selges i de fleste dagligvarebutikker.. Har prøvd det meste uten hell, men dette er jeg ganske fornøyd med:)

Bruker anbefalt dose, eller kanskje litt mindre. Vasker med microfiber-mopp.

Skrevet

Tenkte det motsatte idag jeg. At neste gang vil jeg ha laminat i alle rom, ikke den drittparketten som er i halve huset.

Laminat er jo så mye enklere å vaske og tåler så mye mer.

Bruker bare microfibermopp og kaldt vann. Jiff Spray & Mopp på flekker.

Har det blitt vasket med såpe før må det en del ganger til før bare vann er 100%.

Dessvere holder mannen på å skifte til parkett på alle gulv etterhvert som rommene pusses opp :o(

Skrevet

Da skal jeg prøve det også.. Alt må prøves, jeg vil ha fine golv og ren samvittighet...=P

Skrevet

Hehe, konklusjonen er vel at golvvask er noe dritt uansett? Kanskje jeg bare skal ha belegg, det er jo superenkelt å vaske...=P

Skrevet

På laminaten på kjøkkenet bruker jeg Jif sine ferdige fuktede våtmopper.

Blir ikke noe skiller der, men bruker jeg disse moppene på parketten derimot.....huff.

Skrevet

Ja jeg får flekkete områder hvor gulvet blir helt matt og rart.. Samme om jeg bruker vanlig mopp og grønnsåpe eller om jeg bruker våtmopp... Gnikker og gnikker for å få bort flekker vett, så går det jo ikke bort :)

Dampvaskesak kunne jeg aldri hatt, siden jeg har pitteliten leil og såvidt plass til støvsugeren.. Vil ha meg hus ! =/

Skrevet

Grønnsåpe må du ihvertfall slutte med med en gang, det er døden for laminat har jeg hørt... Legger et belegg på golvet som blir liggende i åresvis og er dritvanskelig å få bort...

Skrevet

Jeg sier bare kjøp Johnson sin Pledge Hårdglans på matbutikken.

Det er en polish og du polerer en gang, så har du bare litt i vaskevannet hver gang du vasker..

Kjempebra:) Det blir blankt og fint også.. Har bilder av det blanke kirsebærfargegulvet hvis noen vil se.. Hehe..

Skrevet

Er det laminat man skal bone jevnlig for at det skal være lett å holde rent? Eller blander jeg med noe annet gulvbelegg nå?

Skrevet

Det er vel belegg, sann plast på rull man skal bone for å få det rent. Det legger seg som et belegg oppå gulvet, men det skal det også.

Laminat er pent og praktisk hvis en får det reint.

Skal prøve Jane Doe sitt forslag selv og håper at laminaten i nye-huset er lettere å vaske enn den vi har nå.

Skrevet

Hvis dere vil ha et umulig gulv så forelsk dere i et hus med lutet furugulv i alle rom....helt umulig å vaske, må skrubbes og så lager absolutt alt flekker, t.om litt vann på gulvet....veldig passende for familie med to barn under 2 år ha ha. Men min største kritikk mot laminat er at det er døden for ryggen, ordentlig vondt å gå på (hatt det i andre leiligheter) og når vi nå pusser opp så er det kun parkett og ordentlig tregulv som gjelder.

Skrevet

Jeg har også slitt med de forbanna drittgulvene(laminat altså) Tok til slutt en liten skvett salmiakk i vaskevannet, og svosj så ble det så fint atte:)

Skrevet

vi har HELDIGVIS lagt belegg i stua vår, og er såååå glad vi valgte det. Enkelt å holde rent, bikkja lager ikke riper, slipper å bekymre oss for om vi søler litt vann eller ikke har vridd opp vaskekluten nok. Mye varmere enn laminat/parkett og mye mykere nå vesletassen ramler. Så fornøyd! Oppe på soverommene har vi laminat og jeg HAAATER det, nå er de av en billig type, og man ser tydelig skiller der hvor dem er lagt liksom og det er kaaaaldt

Skrevet

For å unngå disse vaskestripene, så vask i tremønstrets retning! :) bruk en sprayflaske, fyll opp med kun litt såpe! :) Blir så rent atte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...