Gå til innhold

6-7 mnd, sammenligne dagsrytme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke noen barselgruppe her så kjekt å høre hvordan andre på samme alder er. Min jente er 6 1/2 mnd og har vært endel syk (har fått astma) så vi har ikke fått helt dreisen på dagsrytme men nå kan det virke som den er slik:

Kl 8 står opp drikker 220 ml mme

kl 10 Sover 1/2 -1 time

Kl 12 Lunsj, grøt halv porsjon + ca 130 ml mme

kl 13-15 sover mellom 1-2 timer

kl 16 220 ml mme

kl 18 grøt halv porsjon

kl 1830 Stell

kl 1900 220 ml mme + så natta

Sover egentlig natten rundt men med litt sykdom siste uken så har hun hatt liten appetitt på dagen og dermed krevd nattemåltid igjen. Forhåpentligvis får vi hun tilbake i rytme i løpet av neste uke.

Fast føde har vært en utfordring, har tilvent henne i over 1 mnd men starter veldig entusiastisk men sjeldent vi får i henne mer enn halv porsjon. Skal begynne med middag kl 16 i dag, har bare fått smake litt forskjellig til nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som en kjempefin døgnrytme!

Har rytmen blitt sånn/ gått seg til etterhvert eller har du lagt opp dagen slik?

Vi hadde en ganske fin rytme, men så kom reise+omgangssyke+forkjølelse+omgangssyke+oppgaveinnlevering. Så den ble omtumlet og vi har ikke hentet oss inn siden. Han er 7 mnd og har nettopp begynt å spise grøt (oldemors fortjeneste, litt mindre sentimental enn meg). Fram til da fullammet jeg.

står opp mellom 5.30 og 6.30.

ingen rutiner utover leke- spise- sove

jeg er stuptrøtt klokken 8 og vi legger oss sammen

- jeg står opp igjen rundt 10 og gjør lekser til 1

- savner å kunne planlegge dagen...

Skrevet

Jeg har en sønn på 2 år så for å gjøre ham klar til barnehage, middag, kveldstell osv så har jeg prøvd å finne litt system på det. Men jeg begynte egentlig da hun var 2 mnd å logge dagene for å se hva som fungerte best dvs når hun sov best på natten. Før det lot jeg henne styre alt i forhold til søvn og mat men etter en stund prøvde jeg å la det gå lenger mellom måltider (da spiste hun mer, var god og mett) og prøve å få til lange soveøkter framfor mange små.

Men sykdom og endringer (som julen) kan ødelegge det meste ,-)

Nå har hun hatt omganggsyke og spist lite så plutselig har hun superapetitt

Skrevet

Jeg tror jeg skal prøve det. Loggskrivingen:)

Skrevet

Min gutt 6 mnd

kl 8-9 210 ml mme + grøt

kl 10-10.30 sove 30 min ca

kl 12-1230 210 ml mme

kl 13 sove ca 2 timer

kl 1530-16 210 ml mme + litt middag eller frukt

kl 17 sove bittelitt, alt fra 10 min til 30 min

kl 19 210 ml mme + grøt

kl 1930 Natta

Av og til blir det et måltid om natta, 180 ml mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...