Gå til innhold

Er muntlig avtale like bindende som skriftlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

som de skriver her så er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig, men å bevise at man har inngått en muntlig avtale er heller vanskelig så sånn sett er den mye lettere å gå i fra.

du skal også huske at det er en del vilkår som skal være oppfyllt før man kan si at man har inngått en avtale. bla skal man være enige om hva det er man skal levere den andre part, når leveringen skal skje, hvor leveringen skal skje og det viktigste argumentet er til hvilken pris.

først ved en total vurdering av slike argument kan man si at en avtale foreligger, og disse momentene vil vektes ulikt alt etter som hvilken avtale det gjelder, og flere momenter er selvfølgelig også aktuelle.

så om hun angrer seg så tror jeg neppe det er særlig farlig å si i fra om at hun ikke ønsker avtalen likevel :-)

Annonse

Saken gjelder barnepass/dagmamma, hvor det plutselig kom frem masse negativt om den personen min søster hadde valgt. De skulle skrive kontrakt neste uke, men nå ønsker hun ikke dette lenger.. Går det an å si nei da?

HI

Avtalen er nok bindende og jeg synes på generelt grunnlag at det dårlig gjort og ikke særlig positivt for mine tanker om en person om denne sniker seg unna en avtale som er inngått selv om den ikke kan bevises.

Kan ikke søsteren din bare si opp dagmammaen da? Hvor lang er oppsigelsetiden?

Annonse

Jeg trakk meg fra en muntlig avtale om plass i familiebarnehage etter å ha vært i barnehagen. Fysj for en barnehage, og fysj for et menneske som driver den. Hadde heldigvis ikke skrevet under på kontrakten så jeg bare forklarte at jeg ikke ville ha plassen likevel.

Fikk ikke noe etterspill for meg i hvert fall. Hørte så mye negativt om bhg. og dama som drev den, var til og med skrevet masse i avisene om den/de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...