Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Del Skrevet 20. februar 2009 Dette er første barnet, så vi er litt uerfarne. Lurer på når det er akseptabelt og sende barnet i barnehagen. Vi ble ringt igår, og måtte hente ungen vår, fordi hun var litt sutrete og var tett i brystet. Når vi hentet henne, var hun i storform, og fikk beskjed om at almenntilstanden var det ikke noe og si på. Hun spiste som vanlig og lekte som vanlig, men var litt mer sutrete enn vanlig. For oss virket hun helt normal resten av dagen. Ikke snørrer hun, og ikke hoster hun og ikke har hun feber. Er bare litt tett i brystet, altså hes. Kan barnehagen nekte oss og levere henne når hun er sånn? Hun er da frisk? Lurer fælt på om de ringer idag og. Da vet jeg ikke hva jeg kommer til og si. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139675350-hvor-g%C3%A5r-grensen-for-og-sende-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jewel m/jente får gutt Skrevet 20. februar 2009 #2 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg ville levert barnet i barnehagen hvis hun ikke hadde feber og ikke virket syk ellers. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139675350-hvor-g%C3%A5r-grensen-for-og-sende-i-barnehagen/#findComment-139675399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 20. februar 2009 #3 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg ville uten tvil levert barnet i bhg så lenge allmenntilstanden er bra og hun ikke har feber. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139675350-hvor-g%C3%A5r-grensen-for-og-sende-i-barnehagen/#findComment-139676937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
papoyo Skrevet 21. februar 2009 #4 Del Skrevet 21. februar 2009 Hmm, ikke lett det der med syke/halvsyke barn. Jobber selv i bhg, og styrer sier vi som jobber på avd har fullmakt til å vurdere om ungene kan være i bhg. Sett fra siden som bhg.ansatt, så er det ofte ungene fungerer dårlig i bhg, men er i storform hjemme. Dersom de er veldig sutrete, ikke spiser, er veldig tette osv, er det ikke noen grunn i seg selv til å sende de hjem. Men d kan være d dersom det er mange symptomer samtidig. Jeg synes ofte d kan være greit å ringe foreldrene for å fortelle dem/snakke m dem om hvordan barnet er. Kanskje de kan gi en oppklaring i forhold til om barnet har sovet lite og er trøtt osv. I slike tilfeller lar jeg foreldrene selv bestemme om de vil hente barnet. Jeg sier det ikke er nødvendig for oss, men jeg vil de skal være klar over at barnet ikke er helt i form. Noen vil uansett hente. Har vært ute for foreldre som ikke har villet hente, men det har vært når barn har hatt feber, og det ikke har vært tvil fra vår side om at barna bør hjem. Dersom de nekter deg å levere, bør du spørre om hvilke retningslinjer de forholder seg til. Da bør de ha noe konkret i vedtekter el.l. Og det finnes ikke noe slikt fra høyere hold. Det de fleste forholder seg til er følgende: "Barn med feber eller akutte diaré tilstander holdes hjemme. Barn bør være friske nok til å delta I barnehagens vanlige aktiviteter før de kommer tilbake etter sykdom. Ved tvil om barnets allmenntilstand, kontakt lege." Det vil si at barn må kunne være ute, og det skal ikke tas spesielle hensyn (unntatt er barn med kroniske sykdommer feks astma). Jeg har også opplevd å sende hjem barn som foreldrene sier var helt friske etter at de kom hjem. Så det er selvfølgelig vanskelig for alle parter dette. Hos små barn endrer almenntilstanden seg raskt, og større barn kan faktisk være gode skuespillere,-spesielt hvis de vet at mamma blir ringt etter..... Håper det ordner seg for dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139675350-hvor-g%C3%A5r-grensen-for-og-sende-i-barnehagen/#findComment-139683804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå