Gå til innhold

urolig amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 11 uker har den siste vært så urolig under amming den siste uken. Stopper opp og slipper puppen hele tiden, svelger mer luft, og vrir seg som en mark. Virker som han spiser mindre også, for jeg sitter stadig med fulle pupper. I tilegg har han begynnt å gulpe mer og har hatt et par ganger skikkelig sprut gulp. Jeg har prøvd å være ekstra flink til å få han til å rape, men det har ikke hjulpet noe særlig. Han er i fin form ellers, men jeg begynner jo å bli litt bekymret da. Noen som vet råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare nevne en ting til, noen ganger virker det nesten som melka kommer for fort og at han ikke rekker å svelge unna..., men er vel ikke så mye jeg kan få gjordt hvis det er tilfelle?

Skrevet

Nøyaktig sånn var frøkna vår ved 10-11 ukers alder også.. Flere som har skrevet noe lignende, så virker som det er en fase de går gjennom? Kanskje fordi de begynner å ta til seg mer inntrykk, og derfor ikke har "tid" til å spise ordentlig? Her begynte hun etterhvert å bli litt sint på puppen og, skrek og styret veldig, men kun på dagtid. Løsningen hittil (hun er nå 14 uker), er å vente til hun er ordentlig sulten, rett og slett ikke tilby puppen så ofte..samt å sørge for at det er rolige forhold rundt oss når hun spiser. Da spiser hun bedre og roligere, og både hun, jeg og puppene mine slipper å bli så frustrerte ;o)

Hender det er kaos enda altså, men det er mye bedre iallefall (",)

Skrevet

Takk for svar. Skal jeg prøve å vente med amming til han er ordentlig sulten, kanskje han roer seg litt da :)

Skrevet

Vi har også hatt dette "problemet". Jeg har hørt at det kan være lurt å pumpe ut litt melk først, før du legger baby til. Han får kanskje for mye melk på en gang, og klarer ikke spise unna- dermed svelger han luft- og får sprutgulp? Hvis ikke puppen er så full kan det være han godtar brystet. Jeg har av og til byttet bryst, og så har baby godtatt det. Kanskje fordi det er mindre spreng (utdrivningsrefleks) i det? Kanskje du kan få ut litt av melken først ved å ta en lang, varm dusj før du ammer?

Ellers kan han være urolig fordi han har en rap som må opp, bæsj på gang el.l? Avbryt og prøv om det hjelper! Eller bytt pupp!

Skrevet

Sånn begynte tulla mi når hun var rundt 2 mnd, og nå når hun er 4 mnd har hun helt gitt seg:) Som oftest var det luft, rap, bæsj som plagde henne.

Bytt pupp med en gang han starter slik, og om ikke det hjelper så ta han vekk, gjør noe annet i noen minutter før du prøver igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...