Gå til innhold

3 SA og no pergotime (samme som på "bli gravid")

SuperSizeMe

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter tre SA på rad har eg no fått resept på pergotime pga uregelmessig mens og sannsynligvis lavt progesteronnivå. Eg har ingen problem med å bli gravid. Problemet er å holde på fosteret. Men det virker som dei fleste får dette fordi dei ikkje blir gravide? Andre om har fått pergotime på samme grunnlag og har gode erfaringer?

Legen forklarte meg ikkje heilt korleis pergo skal hjelpe meg å holde på barnet...

Har ein gut på seks år, så vi har jo klart det før!

Fortsetter under...

Det er visst slik at Pergo gjør at EL blir "bedre", og det gule legemet (den tingen egget lå i, og som produserer progesteron) blir derfor av bedre kvalitet. Kanskje det er derfor du fikk Pergo, for at du skulle produsere mer progesteron etter EL?

Jeg fikk også Pergotime etter to SA og en MA, for å holde bedre på fosteret. I tillegg fikk jeg både ekstra hormoner og blodfortynnende når jeg var blitt gravid for fjerde gang. Husker jeg satte sprøyter på meg selv de første ukene av svangerskapet, og ble fulgt opp med ultralyd hver uke fram til uke 14. Resultatet ble en flott gutt!

Dette er nå over seks år siden, så jeg husker dessverre ikke hva medisinene het, men du kan jo høre med legen din om dette fortsatt er praksis.

Ønsker deg lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...