Gå til innhold

Prednisolon....?

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Hei... Legen min har,i tillegg til crinone og albyl-e, satt meg på Prednisolon piller....Disse er betennelsesdempende og svekker mitt immunforsvar slik at jeg ikke skal støte bort spiren...

Noen som har erfaring med disse pillene?

På vedlegget står det da: Må ikke tas av gravide med mindre lege har bestemt det, risiko for fosterskadende effekter,...Bivirkninger: Bl.a. væskeopphopning i kroppen,høyt blodtrykk,sukker i urinen,for høyt blodsukker,vektøkning......

Jeg er 125 kg....Jeg kommer til å måtte ta glucosetest som i mitt første svangerskap uansett. Jeg jobber med å gå ned i vekt,var oppe i 138 da prinsessen ble født, hadde da så mye vann i kroppen at jeg måtte gå med sandaler i 2 mnd etter fødselen...

Disse pillene høres jo riv ruskende gale ut i forhold til meg.... Skal jeg bare stole blindt på legen og ta dem,til tross for evt. fosterskadende effekter?

Uuuuusikker ......Vil jo gjerne stole på ham...

Fortsetter under...

Hei igjen... Jeg bestemte meg for å prøve den igrunnen. Er veldig liten dose, 10mg per dag. Jeg lette på nett i to timer og fant denne bl.a.

http://www.dinside.no/788348/gravid-med-allergipille

hvilket overbeviste meg til å prøve... Jeg får passe vekten mentalt, gikk jo ned 10 kg forrige graviditet uten kvelme,så vi får se.

Dette er fjerde gangen jeg er gravid siden jul 2007,orker ikke miste atter en gang. Ikke uten å ha prøvd det meste ihvertfall.....

*Krysser fingrene*

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har hatt endel astma/lungebetennelser, og har derfor gått en del på Prednisolon. Fikk beskjed av min lungespesialist at dette ikke kunne brukes når jeg blir gravid (planlegger tur til Stork i juni). Da fikk jeg heller være litt tett i lungene.

Jeg hadde heller hørt med en annen lege også, for å få flere uttalelser. For å være på den sikre siden.

Lykke til!

Hei der :) Jeg er ferdig med prednisolon nå. Og er i uke 17. Både legen min og jeg har en feeling av at det er prednisolonen som har hjulpet meg....Så vi valgte rett.

Det var uansett veldig liten dose jeg fikk heldigvis :)

Og takk for lykke til'en! Right back atcha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...