Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Har prøvd leeeeeenge nå å venne henne av med å bruke bleie om natten,men til ingen nytte...hun tisser på seg om natten gir henne lite å drikke før hun skal legge seg,og vekker henne når jeg legger meg slik at hun kan gå en siste gang på do før morningen,men ingenting nytter!! hun blir 6 år 7 juli.... Noen andre som sliter me det samme??
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Høres ut som du gjør det du kan for at hun ikke skal tisse i senga. Siden hun er såpass stor ville jeg kanksje prøvd og ta det opp med helsestasjon/lege eller gå til kiropraktor. Jeg selv hadde dette problemet til jeg var langt større og det ble bare verre når det ble mye fokus rundt det. Jeg ble mer engstelig for å tisse på meg, og selvfølgelig da skjedde det også. Nevøen min hadde god effekt av kiropraktor, da det var noen låsninger i korsrygg/bekkenområdet som gjorde at han tisset i sengen om natten. Lykke til
Honningmelon Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Gutten min er 5 år og tisser fortsatt mye om natta. Bleiene er søkkvåte, så det har ikke vært suksess å fjerne bleia. Tok det opp med legen på helsestasjonen, og da fikk vi resept på noen tabletter han skal ta før han legger seg, også skulle vi bare ta vekk bleia. Har ikke begynt med tablettene enda, men har liten tro på at det skal skje et "mirakel". Jeg var sånn selv, og det bedret seg ikke før langt opp i barneskolen. Har tenkt til å ta han med til kiropraktor, da jeg har hørt flere har hatt god effekt av det.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Min 8-åring sliter også med det samme,kan nevne hva vi har prøvd,selv omfa det dessverre ikke har hjulpet på ham.Tror vi bare må ta tiden til hjelp. Han ble utredet på sykehuset,for å utelukke sykdom. Har prøvd kiropraktor og manuellterapi,hos sistnevnte kunne vi merke litt bedring,men det varte ikke.piller har vi også forsøkt,men de virket ikke på ham.Tar han opp for å tisse før vi legger oss,da går det bra ca 5 av 7 dager.Jeg tror det er viktig å få de til å bli trygge,ikke kjefte eller mase på de,og ikke gjøre noe stort poeng ut av det. I vinterferien hadde han masse uhell,når vi var på hyttetur,tror det kom av stress,fordi han var redd andre skulle finne ut av det.Og selvfølgelig at rutinene ble forskjøvet.Kunne ikke stå å vaske tisselaken og dyner for hånd.Så da måtte jeg kjøpe bleier til han.Var ikke veldig populært,men vi gjorde det veldig diskre,og han kom inn til meg om morgenen,for at jeg skulle ta bleia,så kunne han sove ett par timer til uten.Tror han var veldig lettet over at vi kunne løse det sånn. Håper ihvertfall at jenta di for det enklere. Kan legge til at jeg har barn på 4 og 7 også,og ingen av de har hatt problemer med dette.Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 har hørt at finnes sann laken som "piper" hvis barnet begynner å tisse da våkner dei og går på do dette svigerinna mi brukte til ett av sine 4 barn min datter kom ikke så langt ennå får å slutte med nattbleie, hun blir 3 år i juli
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Dere bør kjøpe kylie flergangskladd på apoteket ,så trenger du ikke bytte på hele sengen. Skal hun overnatte borte ville jeg brukt Kylie truser de får du på Apoteket de er på blåresept Gratis hos legen.(ser ut som en truse ,virker som en bleie:) Oppsøk lege eller kiropraktor som noen av de andre har annbefalt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå