Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har valgt å ikke si noe til jobben ikke ved 1.forsøk iallefall..har forstått at man får sykemelding for de 3 dagene, spm mitt da er det "vanlig" sykemelding eller står det hvor den kommer fra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en helt vanlig sykmelding.Jeg fikk beskjed om at de kunne skrive "noe annet" enn hvorfor du egentlig er sykmeldt. På min sto det ingenting om hvorfor jeg var sykmeldt i det hele tatt. Jeg var selv veldig i tvil om jeg ville at jobben skulle vite det.Men valgte å si det. Jobber i en liten bedrift med bare 4 ansatte.Utrolig nok så var sjefen litt grinete på at jeg måtte bli sykmeldt pga prøverør(det er jo bedriften som betaler de første dagene) Men har ordnet seg etterhvert.

Lykke til!:)

Skrevet

Sykemeldingen består av 3 ark; den første skal du rive av og beholde - der står diagnose.På de 2 andre står det ikke diagnose, men disse skal bedriften ha (de beholder den ene og sender den andre til TK).

Det sto stemplet med kvinneklinikken, men på en kvinneklinikk kan jo så mangt skje.Ikke bare prøverør.

Men du kan jo høre om de kan ta det bort, sette et annet stempel fra sykehuset f eks.

Personvern er meget strengt i Norge, og sykdom er en privatsak der det kan ligge mye skjebner bak.Så om man velger å fortelle til arb.giver blir vel et spørsmål om tillit bl a.

J har en sladrekjærring til sjef så hun vet ingenting om vår diagnose.J vet at hun også har forsnakket seg i andre saker på jobben.Og har fått refs av toppsjefen for dette.Hun bryter taushetsplikten og kan ikke regne med at j åpner meg for henne.

Masse lykke til med forsøkene,blomst23 :-) Dette går nok kjempebra!

Skrevet

off ja..tragisk at det skal være slik!vi er mange ansatte og har ei til som har vært gjennom ett forsøk,men hun syns det var slitsomt at alle viste det..blir snakk om det uansett.men har hørt at legen og kan skrive ut sykemelding!

men tuuusen takk for svar,dere er gode!:D er det noe jeg lurer på så får jeg svar her uansett!!setter stor pris på det!:D

lykke til:)

Skrevet

Vi er ikke kommet så langt enda i prosessen, men jeg kjenner meg godt igjen i dette med en slarvete sjef. Den slarvete sjefen min har ved flere anledninger brutt taushetsplikten slik at flere andre kollegaer hører.

Det jeg tenker er å ikke si noe til de på jobb. Vi skal til utlandet for behandling grunnet pgd.. Har ikke tenkt så mye på hva jeg skal si om hvorfor jeg kommer til å være borte (og hvorfor jeg må til utlandet), men får kanskje bare si at jeg skal til en type "behandling" og at jeg ikke ønsker å komme nærmere inn på det.

Det er ihvertfall utrolig kjekt å se hva dere her inne skriver, tenker og erfarer.. :-)

Skrevet

Sjefen min er helt håpløs, så jeg kunne bare ikke la henne vite om forsøket. Da kunne man være sikker på at alle på jobben (og en haug med andre folk) visste om det i etterkant.

Jeg gikk til fastlegen og fikk sykmelding. Da står det jo ikke noe stempel fra kvinneklinikken eller noe, så da kan det jo være hva som helst du er sykmeldt for.

Skrevet

da prøver jeg legen jeg:D dette er så spennende!!gleder meg masse:):)

hvor langt er du i prosessen pærebanan??

Skrevet

Vi venter nå på innkalling til førstesamtalen på Karolinska i Sverige. Har fått godkjent søknad om pgd, derfor må vi til utlandet. Vet ikke hvor lang tid det tar før vi går igang med selve prosessen, jeg håper iallefall at det ikke går så lang tid. Er også utålmodig og har lyst å komme i gang.. Helst igår;-) hehe..I mellomtiden "bor" jeg her inne og leser det meste jeg kommer over.

Lykke til videre, blomst23:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...