Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig å svare på, men spør likevel..

Jeg skal endelig ut imorgen kveld uten baby. Hvor mye morsmelk bør jeg ha klar til en 3mnd gammel gutt på 6500g? Aner jo ikke hvor mye han spiser. Reger med jeg blir borte fra 1900-2400 (om pappaen klarer jobben og mini tar flaske). Han spiser kanskje to måltid iløpet av denne tiden.

Tenkte å ha klar 240ml. For mye el for lite?? Kjedelig å eventuelt måtte kaste morsmelk.. Og enda verre om det er for lite..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt hvertfall 400 ml om regner med at han spiser 2 ganger. Kanskje 500... Innmari kjedelig om det ikke er nok... Snupi her spiste 170 ml i tillegg til begge puppene en kveld, og hun er 4 mnd og 6240 g nå. (Da følte jeg at det var helt tomt i puppene før hun begynte, men hun fikk nok ut noe uansett...) Og mm holder seg jo 3 døgn i kjøleskap fra du pumper, så du kan jo evt bare fryse ned etter at du har kommet hjem om det er igjen noe :)

Skrevet

Synes dette høres ut som en passe mengde jeg. Hadde nok hatt ca. like mye dersom det var meg.

Skrevet

Jeg ville hatt klart 300 ml jeg, så er du sikker.. Også om du har litt i frysen dersom det er totalt krise. Det er jo bedre å måtte kaste litt morsmelk enn at lille gutten hyler fordi det ikke er nok mat...

Jeg har alltid pleid å ha en liten sånn ferdigblandet kartong med nan, tror det er 200 ml, sånn i krise-tilfeller..

Kos deg masse i morgen da:)

Skrevet

Hei:)

Ja, kjedelig å måtte dra hjem pga for lite melk. Tenkte å pumpe rett før jeg drar. Må sikkert ta opp fra frysa og. Får bruke melka fra frysa først da, og er det noe fersk melk igjen er det jo bare å fryse som du sier.!

Går det forresten bra? Mener jeg leste for noen dager siden at du hadde begynnende brystbet..

Skrevet

Har dessverre ikke noe svar til deg. Har fremdeles ikke vært på farten uten lillemann (4,5 mnd), for har liksom ikke hatt tiltak til å pumpe osv... Bare lurte på hvordan det går med prosjekt redusere melkeprod. og de tette melkegangene?

Skrevet

Hei!

Uff, tror det er på tide å gi opp å redusere melkeprod. Har prøvd de få triksa som fins, uten hell. Sliter derimot fortsatt med tette melkeganger. Kjenner antydninger nå i venstrepuppen, svir og litt "bumpete" på oversiden av brystet. Så æsj altså ja!! Satt og lurte på om jeg allerede skulle pumpe meg så vi har melk til ikveld, for å prøve å løse litt opp. Skal vente til poden har spist igjen.

Spiser 5 Lecitin i døgnet (sia tirsdag), men ser ikke ut til å funke da, ihvertfall ikke enda. Får håpe det kommer seg. Kjedelig å bli plaga med tette melkeganger etter 3mnd liksom. Trodde jeg var over den kneika!!

Kjenner forresten til det der med tiltak. Jeg har tusen unnskyldninger hver gang jeg blir invitert i noe. Men kjenner at NÅ må jeg bare komme meg ut. Håkon har vært veldig krevende sia vaksina for 2 dager siden - konstant skriking, pappaen bortreist (kom hjem igjen i går kveld), så nå må jeg bare få litt alenetid:) Får bare håpe han tar flaska, vi har ikke øvet så mye...

Skrevet

Alt bra her. Tror ikke det var brystbet. likevel men sopp! Var ikke akkurat overbevist om at det var brystbet i utgangspunktet, men når jeg fikk feber samtidig som øm pupp begynte jeg jo å tenke i de baner. Men jeg regner med at betennelse ikke bare er ømt, da er det ifølge de jeg har hørt snakke om det dritvondt!! Så jeg begynte å smøre med Canesten (igjen) og smøre munnen til Snupi med Mycostatin, og det ble bedre i løpet av et par dager. Uff at det skal være så mye styr altså!

Ser du fortsatt sliter med tette melkeganger, stakkars!! Får du det ikke vekk altså?

Skrevet

Har ikke lyst på brystbetennelse nei! Høres sinnsykt vondt ut, så bra du ikke fikk det!! Men sopp, hvordan kjennes det ut? Mini har trøske skjønner du, men jeg har unngått å bli smittet.

Får vekk de tette melkegangene iløpet av dagen ved hjelp av pumpe og babyen. Men har opplevd den siste uken nå at de kommer tilbake med jevne mellomrom. Aner ikke hvorfor egentlig. Ammer jo på samme måte som jeg bestandig har gjort. Kanskje det er fordi babyen er blitt større og har økt produksjonen ytterligere...

Har varmepute i ovnen, og pumpa er klar, så skal sette igang med å jobbe vekk tilstoppingen igjen. Så får mini gjøre resten når han våkner fra vogna!

Skrevet

Så kjedelig med disse tilstopningene... Kan jo hende man må ta Lecitin over en periode før man merker effekt. Nesten litt merkelig at du har fått så problemer med dette først nå, ja. På ammedebatten er det forresten en ammehjelper (fjummsi) nå som virker veldig flink. Bare et tips, selv om du vel har vært i kontakt med noen allerede.

Høres ut som du trenger en kveld for deg selv, ja :-) Når jeg kommer meg på trening, besøk e.l. (må virkelig tvinge meg...), så kjenner jeg at det gjør veldig godt å tenke på noe annet en liten stund. Får jo overskudd av det, når man bare har overvunnet tiltaket. Gutten min spiser bare 5 ganger i døgnet, så kan være borte noen timer uten at han trenger mat. Kjekt.

Ha en fin kveld, og lykke til med flaska :-)

Skrevet

Når jeg amma hadde jeg også et par sånne nan bokser i skapet, i tilfelle krise. Den koster 10-12 kr og det er 200 ml. i den.

Min gutt som bare er 10 uker, veier 6100kg. Han spiser fra 100-160ml pr måltid. Han kan fint spise to flasker etter hverandre med 160 ml på kvelden, men det er sjelden. Stort sett spiser han kansje 160ml ene gangen og 100ml den andre. Derfor synes jeg kansje det hørtes litt lite ut jeg. Får du ikke pumpa ut nok går det sikkert bra med Nan1.

På nan pakka (pulver, samme som ferdig blanda) står det:

2-3mnd 130-160ml 6-5 ganger i døgnet

3-4mnd 160-200ml 5 ganger i døgnet

Vet ikke hvor mange ganger du ammer, men det har jo litt å si

Lykke til :)

Skrevet

"Dessverre" ingen problem å få pumpa ut nok her:) Men har et par sånne NAN-pakker i skapet i tilfelle krise! Er nok lurt ja!

Tenker jeg kanskje har klart 350-400ml. Fryser bare overskuddet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...