Gå til innhold

Prematur fødsel og komplisert svangerskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her også føltes alt i skjønneste orden inntil jeg fikk en plutselig litt stor blødning sent en kveld i beg. av uke 22. Jeg ante ingen uro - var i så veldig fin form før dette skjedde. Alt så normalt ut på den ordinære ul'en i uke 19, så det ble et sjokk da legen sa at jeg hadde 2 cm med åpning og at foservannsekken hang litt ut - hadde ingen kynnere/rier - de kom etter ca. 5 døgn på sykehuset.. Veskejenta vår ble født i uke 23+0, men det ble for tøft for henne å ta fatt på livet så tidlig.......

jenta mi var ingen ekstremprematur. hun kom i uke 33, men hadde et helt noemalt svangerskap. alle prøver på alle kontroller, og ul har vært helt topp. jeg hadde plutselig urviklet en kraftig svangerskapsforgiftning som førte til at jeg fikk full morkakeløsning. hadde smerter i bekken og rygg på dage før jeg kom på sykehuset, men ikke en eneste blødning eller noe.... så var litt skummelt og var veldig nære at det gikk helt galt med både meg og lillemor.

Jeg trodde alt var som det skulle,var førstegangs så ville liksom ikke syte noe til noen... Jeg hadde lest at kynnere var helt normalt så lenge ikke de var vonde,å det var de heller ikke det var bare det at de komme hele tiden fra ca uke 15... Fikk premature rier i uke 29 de klarte å stoppe,føde i uke 36..

I samtale med jordmor etter fødsel fortalte jeg henne om kynnerene å hun sa at sånn skal det ikke være... Nå er jeg gravid i uke 14,har kjent kynnere i 3 uker å får mest sansynlig medisener mot dette på tirsadag..

Annonse

Søsteren min hadde ett helt normalt svangerskap. Var hos jm i uke 31+4, alt var fint, ingen utslag på verken urinprøve eller BT. Noen timer senere gikk vannet hennes, og jenta ble født 01.20 den natten. Jenta hennes ble tatt med tang, og fikk en tøff start på livet. Lå i respirator noen døgn. Og fikk nok så snart diagnosen Cerebral Parese. Men er tantes lille øyesten :) Og det kan se ut for at CP ikke er av den verste graden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...