Gå til innhold

Hvilke grønnplanter tåler et "normalt hjem"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg anbefaler sukulenter (er det egentlig det de heter..? hvertfall noe som ligner). De kan man glemme å vanne uten at det er noe problem. Det største problemet med dem er at man må passe på å ikke overvanne dem når man kommer på dem igjen, da skal de uansett bare ha litt vann, hvis ikke råtner de.

Vet mange pleier å anbefale fredsliljer, men de får ikke jeg til. Blomstene dør og kommer aldri igjen og jeg syns ikke de er så fine uten blomster.

Anbefaler deg å spørre i en blomsterbutikk, da kan de anbefale noen.

Fredsliljer om du vil ha en hel grønn plante. Jeg får sjeldent fram de blomstrene, skal vist komme en gang i året. Er nok for lite fred i huset for de. Ellers husker jeg vi hadde husfred når jeg var liten, de kom seg også om man glemte å vanne de tor jeg.

Fredslilje funker fint, den kan ligge langs gulvet med bladene og vips litt vann, opp og stå.

Tror den er giftig, så har du dyr eller små barn er det lurt å sette den litt i høyden.

Ellers er gummiplante en grei sak:-)

Annonse

Yoccapalme

Svigermors skarpe tunge

Duftranke

elefant tunge

Aloevera

Det er de jeg stort sett har og de tåler lite vann, mye vann, lite lys, mye lys.... Men de kan vokse veeeeldig mye!!!

Mine vokser sinnsykt!!!!

Fredslilje er veldig giftig (så bare flere hadde anbefalt den) så den må ikke stå i nærheten av ungene =))

De jeg har nå, som ikke har grønne fingre

Dragetre, lange blader- har den i stor potte

Fredslilje, synes den er fin uten blomster på jeg

Zaminoculas, lange ranker med blad- lett å trives

Pengetre, tror det er en sukkulent- trenger nesten ikke vann

også står det en halvdød orkide med 4 blomster igjen i vinduet- må kjøpe ny når vi skal ha megler og bilder og visning og alt det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...