Gå til innhold

Hvordan står det til med magene deres?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bikket over i 2. trimester, men har allerede begynt å vokse. De trange buksene i str 36 er lagt bort på ubestemt tid, og nå er det bare skjørt og tights som gjelder. Det føles litt tidlig å begynne å se gravid ut allerede, så lurer bare på hvordan dere andre har det, om jeg er "normal"? (hehe, føler meg litt fjortis nå...;)

Fortsetter under...

Hm, mine bukser i str 36 er også godt plantet bak i skapet, og må vell bare innse at jeg trenger noe annet. Foreløpig passer jeg to bukser sånn at de sitter ok, uten at knappen spriker, eller glidelås sklir opp i ett, eller at man føler man ikke får puste i de.. så ja, er vell bare nødt å skaffe noe med mer plass :) Å det allerede nå :)

har også lagt vekk mine str 36...går mye i tunika, treningsklær osv..

er veldig overrasket over at det er mulig at de allerede må legges vekk...=) dette er min nummer 2...så tror det har noe med den saken å gjøre for min del. Med min første hadde jeg ikke mage før jeg var fem mnd på vei..og da så jeg bare oppblåst ut=)

Annonse

Gjest påtjukken

Er i uke 12, og det har kommet en liten bul men man må vite om den for å kunne se. Så er nok fortsatt mulig å skjule det ennå noen uker,håper jeg! Er størrelse M / 40... så tenker magen blir fortere synlig på dere som kommer ned i 36-jeansene :)

Jeg er 9+5 og merker godt at nedre del av magen er litt mer bulende enn ellers. Pga kvalme og mye "sofasliting" de siste ukene har jeg gått ned 5 kg. Når jeg i utganspunktet er en str. 36, så har jeg blitt ganske tynn, og vil tro magen kan vises raskere da(?) enn om man f.eks. er en str 40. Men egentlig tror jeg ikke at magen min kommer av at livmoren er såpass stor enda, men at musklaturen der nede blir slappere av hormoner og at jeg har fått noe tregere fordøyelse. Men gøy alikevell da:)

Jeg er ganske avslappet med det med voksende mage, så noe innbildt "hevelse" er det nok ikke. Vi får vel gravidmage tidsnok, og lenge nok vil jeg tro;)

Endel mage her også. Er 12 uker på mandag og ser bestemt en utbul. Er blitt mye sofasliting her også, da jeg faktisk omtrent sovner etter å ha tatt oppvasken.. Alle mine jeans er sånne trange vet dere, og de er litt slitsomme å ha på, men presser meg inni dem alikevel, heldigvis lav minje på dem. Eller har jeg rana hm.com for bukser i det siste og gleder meg til pakke med nye klær:)

jeg har vært så kvalm de siste ukene og gikk ned 5 kilo kjempefort. da var alle buksene for store og folk reagerte på at jeg ble tynnere. jeg hadde ennå ikke sagt at jeg var gravid og ikke i for så det var vanskelig for meg. MEN de to siste ukene har jeg følt meg mye bedre (er 11+6 nå) og kiloene kom tilbake altfor fort. nå er alle buksene så stramme at jeg ser skikkelig feit ut. så nå må jeg gå med ubehagelige stramme bukser og stooore gensere som skjuler det som tyter ut av buksa. fri fra jobb i morgen, ut å handle ja!!! hehe

Jeg er 12+5 i dag og magen min kom ganske med en gang, men har nå stoppet litt opp. Jeg kommer inn i mine gamle bukser (er vel str 38/40), men veldig behagelig er det ikke. Skal begynne med strikk i knapp-trikset snart :)

Samme her! Er 12 + noen dager nå, og har hatt mage en stund. Men ikke gravid-mage, ser bare tjukkere ut. De fleste buksene passer enda, men ut på ettermiddagen er det utrolig deilig å skifte til noe som ikke strammer.

Annonse

Det er veldig stor forskjell på gravide mager og det gjelder hele svangerskapet, noen blir store andre ikke.

Av egen erfaring begynte jeg å få mage først i uke 16 når jeg var gravid med førstemann, denne gangen (med nr.2) kom den allerede i uke 10.

Jeg aner ikke... Jeg er 13+3 i dag, og har ingen bukser som passer mer...:( Er ikke at jeg har lagt på meg så mye 1,5-2 kg ca. Men jeg er så utrolig oppblåst i magen. Nytter ikke å få presset den inn i noen bukse lenger.. Så det går i tights og tunika :)

TIl "Noe i magen" ang str og hvor stor man blir :)

Det er nok forskjellig dette også akkurat som alt det andre. Det jeg kan fortelle er at jeg er lang og har derfor også lang overkropp, noe som gjør at min livmor og god plass og blir stor tidlig uten at dette har gjort meg stor i svangerskapene mine så langt. Jeg gikk opp 7 kg m førstemann og 10 kg med andre, og alt dette var borte to dager etter fødslene.

Jeg har aldri gått i gravide klær (bare gikk opp en str og valgte vide klær, men symfuse målene mine var langt over gjennomsnittet likevel (måtte ha gul post it lapp for å legge til plass med den ene hi hi).

Denne gangen har jeg allerede brukt mammabukse i flere uker, men så har jeg to inni her da så jeg velger å tro at det har litt å si :):):) Livmoren rekker nå til 2.3 cm under navlen (og har i grunnen ikke vokst noe særlig de siste ukene). Er 11+3 idag :)

Jeg har noen bukser som fortsatt passer, de er ganske lave i liver så sikkert derfor. Noen andre bukser passer ikke, så de er lagt bort.

Må se å få kjøpt noen mammabukser etter hvert.

Magen min er vel mest oppblåst for tiden (12+4), men deilig å bare kunne slippe den "løs" :)

Men er nok kommet litt før nå enn sist gang.

Jeg er ikke mer enn 10+2 og jeg syns allerede magen har forandre form og jeg kan se at jeg er gravid hvis jeg går med tettsittende klær over magen, mine dongribukser er allerede for små(eller de klemmer over magen) men hadde litt mage før jeg ble gravid...

Jeg har allerede gått over til mammabukser, og jeg er "bare" 12 +3. Føler meg veldig oppblåst, og det er allererde to uker siden de gamle buksene mine passet. Har brukt mye tights, men i det siste har de blitt ubehagelige å bruke, enten klemmer de for langt nede, eller så sitter de for stramt lenger oppe.

Jeg er ganske overrasket, for dette er førstemann for meg.Vi er gravid med ivf, og jeg har vært ganske oppblåst siden jeg startet på medisinene/hormonene i november. Så jeg tenker at det kanskje har noe med det å gjøre.

:)

Dette er første gang jeg er gravid. Er ikke store jenta. Jeg kjøpte mamma bukser i uke 8 jeg. Uke 6 var det allerede ubehagelig med olabukser i str. 36 som jeg bruker til vanlig. Spesielt når jeg satt bøyd eller hadde spist. Da måtte jeg kneppe opp og dra ned glidlåsen. Dette syntes jeg var veldi rart. Var det tvillinger tro? Eller var jeg lenger på vei? Tok en ultralyd for sikkerhetskyld. Orket ikke gå å tenke på det. Var bare en der og var kanskje en uke lengere på vei en anntatt. Er nå i uke 9 eller 10 da. Synes det er topp med magen! Ser ikke feit ut den er jo så rund. Fått komentarer på at det synes fra folk som vet det. Det er så moro. Stolt av den lille magen jeg så går helst i trange gensere for å vise det frem. Folk som ikke vet det eller ikke kjenner meg tenker nok ikke på det. Er jo bare en liten kul. Strutt med magen, dette er jo helt fantastisk!!

Med første så kom magen i uke 8, var ganske stor veldig tidlig og eg berre vokste og vokste...så endte jo jenta på over 5 kilo og då... Denne gangen har eg veldig stor mage etter sist svangerskap men alikevel var det ganske tildig eg ikkje kunne gå i vanlige bukse... Ca uke 6 med begge to... Er 12+6 i dag og magen begynner å bli mer gravid mage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...