Gå til innhold

MATEUS - hva synes dere om navnet?

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Det er vel egentlig ganske så fint? Hehe... Men Matheus eller Matteus eller Mateus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir litt for bibelsk for meg.. ville heller valgt Mats. Men skullle det vært Matteus, ville jeg skrevet det slik.

Skrevet

Matteus vil vel være den mest logiske stavemåten uansett hvor i verden du bor. Blir såpass bibelsk for meg at jeg får frysninger:) Tror navnesmaken vår er svært forskjellig:)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, men tror jeg liker Matheus best uansett. Hehe, jeg liker bibelske-navn, og det er bare fint at de er bibelske... ;) Fullt mulig - men jeg liker navn i alt av sjangre.

Skrevet

Dette er nok det ene bibel navnet jeg liker litt.. OG det er ett av de få navnene jeg syntes er ok med h.. Matheus er den måten jeg liker navnet best på=) Liker også Mateo

Skrevet

Jeg tenker automatisk--> "ennå en versjon av mathias/matheo".

Klarer ikke bestemme meg for hvilken skrivemåte som er best.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke egentlig at det er "ganske så fint". Men uansett bør det skrives Matheus, ja.

Skrevet

Liker ikke dette navnet, heldigvis! ;p Nå er det så mange navn jeg liker, så vil helst ikke ha flere navn å velge mellom, hehe ;p

Aner ikke hvordan jeg ville skrevet .. Glad jeg slipper å tenke på DET! ;-)

Skrevet

Synes Matheus er et kjempe fint navn jeg :) Jeg er veldig glad i bibelske navn jeg da. Det er finest skrevet Matheus.

Skrevet

Jeg liker bibelske navn, og tror vi trenger en Mateus blant alle Noah, Isak og Lukas. Kjør på! :-)

Foretrekker Matheus, tror jeg, eller Mateus.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Bra noen liker det da:) Kan ikke skjønne at enkelte mener at det blir FOR bibelsk. På hvilken måte er det mer bibelsk enn Lucas, Isak, Elias etc...? Det er jo navn som har blitt veldig populære,

Skrevet

Enig med du; Lukas er jo til og med etter juleevangeliet. Er nok bare fordi det er langt mindre brukt enn overnevnte, derfor skylder man på at det er for bibelsk. Man må nok bare tilvennes :-)

Skrevet

Er ikke så glad i de bibelske guttenavnene. Det gjelder ikke bare Matheus, men jeg er heller ikke overbegeistret for Noah, Isak, Johannes, Lukas etc etc.

Men hvis jeg skulle valgt Matheus, ville jeg skrevet det slik.

Skrevet

Synes det er fint, og ville skrevet det som Matheus :-) Ellers blir det litt sånn Matt + eus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...