Gå til innhold

Fra jordmor Siri


Jordmor Siri

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi foretar nå en liten innskjerping her på slankedebatten i tråd med våre egne retningslinjer og klager som vi nå har mottatt på at det er kraftig reklame for ketolyse kuren. Dr Torkild P. Andersen blir nå nok en gang bedt om å gi svar på sin vidunderkur på egne nettsider og ikke her hos oss. Han reklamerer både for sin egen bok og sine egne metoder og det ønsker vi ikke her.

Vennlig hilsen jordmor Siri

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke lov for oss andre og diskutere ketolyse kuren heller, ser at dere har slettet endel innlegg, også inlegg han ikke har vært i nærheten av og som ikke har noe med produktene hans å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg sletter nå med "hard hånd". Eneste måten å få bukt med dette på:) Det er synd at noen få skal ødelegge for de mange. Men sånn er det jo desverre ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil det egnetlig si, at vi ikke lenger kan diskutere ketolysekuren som en slanke metode her inne?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at du har slettet et spørsmål der jeg spør om man er mer utsatt for urinveisinfeksjon ved denne kuren. Og jeg henviser verken til produkter eller dr torkild selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dette litt tid - så får vi se hvorvidt hele forumet blir "kuppet" av uønskede elementer igjen. Det er ikke noe galt i ærlige spørsmål slik som ditt:) Men utviklingen har ikke vært positiv her inne i henhold til våre regler, slik at konsekvensen blir da at vi må "rydde" med en hardere hånd enn vi ønsker. Desverre.

Alle spørsmål ang denne kuren kan sikkert rettes direkte til selgers hjemmeside el.lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er vel uønsket så lenge man ikke betaler for å legge annonsen inn på siden her slik at det snart ikke er plass til oss brukere å skrive her inne lenger. plassen vi skriver på blir bare mindre og mindre, mens annonsedelen bare vokser og vokser ute på siden her! hurra for dib!!

 

så vi som går på ketolysekuren skal ikke få diskutere hvordan vi slanker oss her? men om man går grete roede eller lurer på kaloritelling så kan man altså skrive akkurat hva man lurer på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller kan vi fortsatt diskutere lavkarbo så lenge vi sensurere selve navnet på kuren?

 

hvorfor er denne slankemåten uønsket her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har dere tatt til vett. Har lenge lurt på om han der godeste Dr Torkill var en del av teamet deres slik han har brautet seg fram med vidunderkuren. Får assosiasjoner til hjernevasking av hele opplegget. Kjempe flott at slike komerse personer blir utestengt. Tror han har lurt mange sarte fortvilte sjeler her inne. En ting er å komme med råd men å melke mennesker for penger og å hjernevaske dem til å tro at man blir varig slank av den kosten der er vanvittig. Nei spis mye frukt og grønnt og ellers normal sunn kost i moderate mengder og begynnn å rør på dere så tenker jeg nok kiloene begynner å forsvinne. Har tatt av 4 kg siste mnd jeg med å gjøre overnevnte. Jeg har ingen hodepine,kvalme,dårlig ånde, er heller ikke matlei.Har derimot for masse overskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke ord du bruker...Hva er det som gjør deg til en bedreviter egentlig? Tror nåkk di fleste av oss som har valgt ketolysekuren er oppegående mennesker som har valgt denne superkuren fremfor andre kurer:-) Vi er alle forskjellige, og det er jo supert at du har funnet ut hvordan du vil leve livet og hvilket kosthold det innebærer:-)) Har ALDRI hatt det så godt i livet som jeg har det akuratt nå -helt fantastisk!! Masse overskudd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke men sanne ord .Er ingen bedreviter har kun vanlig allmennkunnskap. Da er du en av få som har det bra.Flott for deg .De fleste jeg har lest om her inne sliter med bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt jeg ikke er en av de fleste da hildemor med alle løsnigene. har du tenkt på at noen av oss faktisk blir syke av karbohydratene du vil vi skal ha i oss?

 

hva med det faktum at jeg løp minst 5 mil i uka, annen trening i tillegg , telte kalorier og enda skjedde det ikke noe vektmessig?

 

godt du kan braute fram med dine meninger om hva som er best for vårt liv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tiltak!

jeg synes denne diskusjonen og fokuset på ketolyse har gått over alle støvleskaft!

Og jeg synes også det er drøyt at det har vært så ensidig fokus på ketolyse, som etter min mening en en veldig kortsiktig måte å gå ned i vekt på, og som mest sannsynlig ikke vil gi varig resultat(som de aller fleste ønsker). For det første er det en KUR som ikke er meningen at du skal gå på resten av livet, og dermed går du tilbake der du vr om du ikke har lagt om livet drastisk.

For det andre så medfører ketolyse at du vil møte "veggen" på en hver treningsøkt over 60 % av makspuls, og da sier det seg selv at det blir lite trening. resultatet blir mindre muskelmasse(og dermed lavere forbrenning på sikt) og litt mindre fett(en stund før du går opp igjen med vanlig mat)...

 

Vel, dette er mitt syn på saken, og jeg er ikke helt uten kunnskap og erfaring. Fritt frem for alle å teste ut ketolyse og andre kortsiktige kurer, men dette er mitt syn på ketolyse saken :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tydelig at det ikke er vi som prøver ketolyse som er hjernevasket... Sett dere i allefall inn i saken dere kommenterer før dere så bardust dømmer dette nord og ned!

 

JA, ketolyse er en diett eller kur. Det er en total kostholdsomlegging, SOM OGSÅ KREVER OMLEGGING ETTER KUREN. Det vet ALLE som begynner på den! Det er påkrevet med en totalt omlegging i forhold til det kostholde du hadde før kuren. Et kosthold med fokus på lav GI eller a la Fedon Lindberg er å foretrekke etter kuren. Man tilvenner gradvis litt og litt mer karbohydrater i kosten etter endt kurperiode, men kan selvfølgelig aldri gå tilbake til å spise så mye dritt som i utgangspunktet gjorde en overvektig! Det må da være elementær "matte" for alle og enhver..

 

At man møter veggen om man går over 60% av makspuls er bare tull, jeg er treningsveileder og instruktør med flere timer i uka hvor vi gjerne ligger på 85% av maks, samt at jeg kjører egentrening (intervalltrening) hvor jeg fint klarer 95-96% av maks.

 

På ketolysekur mister man minimalt med muskelmasse nettopp fordi kroppen går til egne FETTlagre for å hente enerig, derfor er kuren så genial for de av oss som tåler karbohydrater dårlig. At dere ikke evner å se dette er ikke mitt problem. Det finnes mange veier til Rom, finn den som passer deg! Ketolyse passer meg, og godt er det.

 

Hvis "vanlig mat" fikk deg feit, kan du aldri mer spise "vanlig mat". Om du bruker ketolysekuren eller Grete Roede for å komme deg dit du ønsker spiller da pokker ingen rolle for meg, men jeg er lei av all hakkingen av dere som ikke vet hva dere snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra denne ketolysekuren er tatt ned fra "plakaten". Det blir på en måte litt "feil reklame" her inne. Ikke for at jeg er en slankeekspert, men, jeg gikk ihvertfall ned 20 kg ved at sluttet å slanke meg. Jeg endret kostholdet mitt fra å slutte å spise meg stappmett til passe mett. Man kan faktisk spist ALT, men med måte. Det må være forferdelig kjedelig å slanke seg "hele tiden", være opptatt av å ikke spise hverken det ene eller det andre. Jeg spist for mye av feil og kalorirrik mat, ergo ved å kutte ned på mengdene gikk jeg ned uten å forsake noen ting, og jeg lever som "før".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det blir "feil reklame" å vise de som ikke tåler overflod av karbohydrater at det finnes en løsning på deres overvektsproblem er for meg en stor gåte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WF- du juger. Jeg spurte selv Den godeste dr Torkild om ketolyse og trening, og ha sa til meg at denne kuren IKKE passet for mennesker som trente aktivt flere økter i uka med puls over 80. Innlegget er borte, men du trenger ikke late som om ketolyse er løsningen på alt.

 

Doktorens ord var at ketolyse var en kur for fete mennesker, bmi over 30 vanligvis som skulle ned minst 10 kilo, og for denne gruppen var ikke hard fysisk aktivitet noe problem. Da hadde de jo ikke blitt så fete.

 

Er selv instruktør og kunne ikke tenke meg å trene uten tilførsel av karbohydrater, fordi jeg vet hvor tung kroppen blir da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å beskylde meg for å juge er ganske sterkt...

 

Jeg later ikke som om ketolyse er løsningen på alt, den kan være (merk: KAN) løsningen for de som ikke tåler karbohydrater i overflod.

 

Man kan fint være 10-12 kilo overvektig, være "godkjent" for å benytte kuren, men uten å ha en bmi over 30. BMI er et helt noldus mål, som ikke tar hensyn til muskelmasse, samt det faktum at høye personer med 10-12 kg for mye ikke nødvendigvis vil få en bmi på 30 eller mer. Allikevel kan (igjen: KAN) ketolyse være en fornuftig diett for en periode for disse menneskene.

 

Er man vant med trening er det ikke noe problem å fortsette med det på ketolysekuren, selvfølgelig forutsatt at man ikke merker de store forskjellene på kroppen under trening. Dette pleier å gi større utslag ved tung styrketrening heller enn ved utholdenhetstrening, selv med høy puls. Det er derimot ikke påkrevd at man BEGYNNER med slik aktivitet når man velger ketolysekuren, kun moderat mosjon tilsvarende 30 min rask gange pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tillegg til dette med treningsavsnittet: Ikke påkrevd med hard trening og høy intensitet, og heller ikke anbefalt om man ikke bedriver det fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke forklare meg at BMI er et ræva mål, men jeg skrev som du ser bmi over 30 vanligvis (vanligvis betyr da vanligvis men ikke alltid) og som skal ned minst 10 kilo. Vet ikke om du ser på Puls, men han som er trener der har en bmi på over 30.

 

Hadde ketolyse vært så fantastisk som det blir fremstilt på dette foraet her, naturlig og gud vet hva ikke, så hadde idrettseliten brukt det. Men det gjør de ikke.

 

Og seriøst, oss som trener en del i mellom, 30 minutters moderat aktivitet som anbefales på ketolyse, er ikke trening. Det er å få ræva ut av sofaen. Jeg vil til jeg stuper, samme av hva, sverge til et kosthold uten begrensninger på hva man kan spise, men med begrensning i mengde og til fysisk aktivitet med minst to økter i uka på ca en time, i tillegg til den daglige "30 minutters lette på ræva" trimmen.

 

Generelt så er folk overvektige fordi de er for rolige. De trener for lite, og spiser for mye i forhold til sitt energiforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der, ang. trening og mosjon er jeg helt fullstendig enig i!

 

Men det er mye politikk ute og går i forhold til å anbefale lavkarbo, uavhengig av hvilken fløy innunder dette man skulle følge, mot de "sunne matvanene" i form av (satt på spisse): grovt brød og et glass melk, bare man passer på mengde. Så enkelt er det ikke for mange!!

 

Hovedgrunnen til at man er så skeptisk til lavkarbokurer er jo nettopp at det er opplest og vedtatt at enkelte ting ER sunt, samme pokker, fett er farlig, fysj og fysj, mens bare man passer på mengden så vil man gå ned om man rører litt på seg. Igjen: Det er ikke så enkelt for alle! Det er i grunnen det jeg vil fram til. Om folk velger ketolyse eller skaldemann, eurodiett eller kaloritelling a la grete roede spiller da som sagt ingen trille for meg. Jeg vil bare at folk skal vite om at de har flere veier å gå. I og med at så mange "har prøvd alt og ikke gått ned" med de såkalt sunne og vanlige metodene (les: å kontrollere "kalori inn" minus "kaloriforbruk" = ???) syns jeg det er dumt at noe som kan fungere for disse stakkars menneskene som sliter hver eneste dag ikke skal få lov til å vite at det finnes alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei..begynner å bli sent her....den siste setningen henger jo ikke sammen..hehe..men håper du skjønner hva jeg mener ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Doppler:

"Hadde ketolyse vært så fantastisk som det blir fremstilt på dette foraet her, naturlig og gud vet hva ikke, så hadde idrettseliten brukt det. Men det gjør de ikke. "

 

 

Nå pleier så vidt jeg kjenner til ikke mennesker i denne kategorien å slite med fedme? Kuren er laget for de med betydelig overvekt.

 

Jeg bruker den og har det behagelig på vei ned. Det er snakk om mange kilo....og jeg er fullstendig klar over at jeg må leve på en annen måte etter endt kur for ikke å ese ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus for dette innlegget, og særlig siste avsnitt. Jeg var overvektig fordi jeg spiste for mye i forhold til mitt energiforbruk. Jeg endret dette, uten å forsake noe som helst, og raste ned 20 kg på under et halvt år. Tror ikke dietter på hverken det ene eller det andre er løsning på et vektproblem, for det er jo ikke noe problem å gå ned i vekt, problemet er jo å bli der. Jeg har prøvd pulerverkurer, suppekurer you name it. Har rast ned, men "kødda" til forbrenninga og vekta har bare fyki opp igjen. En tror liksom at når man når ønsket vekt, så er ALT lov til å spise igjen. Men, sånn er det ikke. Men, men man kan spise alt, men med måte, og det vil jeg tro vil være det letteste for folk flest, å leve som normalt, og heller tilpasse mengden man tar inn. Da tror jeg utgangspunktet for å klare å holde seg i vekt er tilstede. Jeg vet at jeg ihvertfall ALDRI skal slanke meg igjen, men heller være påpasselig med hva jeg spiser, for jeg hater å slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...