Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er bare på besøk fra 1.trimesteret og har fått beskjed av legen min å ringe til jordmor selv. Men jeg har ikke helt oversikt over gode jordmødre i Bergen. Er det noen av dere i 3.trimesteret som har noen tips om en god en? Gjerne en i sentrum siden jeg bor der. Men kan ta bussen til jordmord oxo. Setter pris på alle svar! Hilsen
Plutselig_gravid Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg måtte gå til jordmor i den bydelen som jeg hører til. Det ble Fana - nesttun helsestasjon. Går til verdens beste jordmor der - hun heter Norunn Lie tror jeg. Anbefales på det sterkeste. Hun er alltid blid og tar seg goooood tid på hver eneste kontroll.
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Takk! Skal skrive henne ned, takk for tips Plutselig_gravid!! Noen flere, litt mer sentrumsnært?
Klara74 Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Jeg prøvde først å få privat jordmor, men alle var opptatte. Fant min ved å gå på siden: https://www.bergen.kommune.no/emneord/svangerskapsomsorg Der velger du hvilken bydel du hører til- tror du MÅ høre til bydelen for å få jordmor der. Synes tilbudet har vært veldig fint og de har direkte kontakt med helsestasjon osv.
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Jupp er i alle fall slik i noen bydeler..jeg går til fastlege i en annen bydel enn hvor jeg bor fordi jeg var så fornøyd med henne at jeg ikke ville bytte når jeg flyttet...Fikk beskjed av henne at jeg ikke kunne gå til JM i den samme bydelen siden jeg ikke hadde adresse der..de var så overbelastet at de tok bare i mot fra sin egen bydel..
gullet0305+09 Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Hei!! har du prøvd kjersti Irgens?? Hun har privat praksis. Jeg har gått til henne og følt at hun har vært veldig ok. Hjemmesiden hennes er www.jordmor-kjersti.no Lykke til!!
Vil Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Tja, de der jordmødrene altså... Ville ikke hatt så store forventninger. Jeg bestilte time en gang i september- oktober og kom til i slutten av januar. Når den tid kom ringte de og utsatte timen timen, og når jeg endelig kom til var det hos en vikarierende jordmor. Jeg er over 6 måneder på vei og har ennå ikke møtt min jordmor. Aner ikke hva hun heter. Mulig hun er grei og snill, men det spiller i grunn mindre rolle når jeg aldri har møtt henne. Sokner til Engen Helsestasjon. Kan derimot anbefale min helt fantastiske fastlege, Kjetil Hagerup, ved Helsetorget. Ingen ventetid, verken for å bestille time eller når det gjelder å tilbringe tid på venteværelset (får time på dagen eller samme uke, og selv om man får time sent på dag er det max 5 min ventetid.) Effektiv, forståelsesfull, dyktig, høflig, tillitsvekkende og rett og slett en utrolig bra lege.
Gulle84 Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har samme erfaring vedr engen helsestasjon..... vært der 4 ganger, hos 3 forskjellige jordmødre. Hun jeg egentlig hører til er der aldri, derfor byttet jeg til en jeg hvertfall har vært hos to ganger nå. Men samtlige jeg har vært innom har vært flinke, greie og imøtekommende og det er tross alt det viktigste
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Det er godt å høre om slike ting. Det er vel engen helsestasjon jeg sogner til også. Hmmm... Legen min anbefalte meg om å gå til henne ganske lenge ut i svangerskapet og heller gå til jordmor det siste trimesteret da man har spørsmål om fødsel etc som hun, min lege, ikke kan svare så mye på. Jeg stoler veldig på min lege når hun sier dette. Hun har et barn selv også er hun veldig imøtekommende og åpen for andres svangerskap. Men vil jo gjerne ha en god jordmor når jeg skal gå til en. Men om man går til private jordmødre, vil ikke det koste endel da? Er en fattig student og er veldig glad for at all legehjelp er gratis for oss svangre takk for alle svar! Det hjalp meg masse
*toppris* Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 anbefaler brita på helsestasjonen i vadmyra... 15 min med buss fra sentrum... hun er kjempeflink og tar seg god tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå