Gå til innhold

Har så lyst å fortelle min datter at hun skal bli storesøster, men det er litt tidlig ennå.

Anbefalte innlegg

Er 9+2 uker på vei og gleder meg aller mest til å fortelle min datter at hun skal bli storesøster. Det har hun snakket om i at år nå, at hun ønsker seg. Det er dessverre slik at hvis jeg forteller henne det, får hele barnehagen og alle rundt oss vite det. Jeg syns at tiden står stille på dette tidspunkt. Var i tidlig UL og fant ut at jeg var en uke kortere på vei enn anntatt ut fra siste mens. Jeg er overlykkelig over endelig å være gravid, for det har vi jobbet med i snart 2 år. Men nå står tiden stille. Er så redd for at det skal gå galt, hvis vi sier det for tidlig. (Hadde i venninne som mistet i uke 12).

Fortsetter under...

Du kan jo begynne å forberede henne litt med å prate om når hun var baby, hvordan hun tror det ville vært med en liten en til i hus osv. TIl fastelaven er det gammel skikk å bruke fastelavensriset og rise pappan om morgenen, dette for å øke fruktbarheten, prat litt om det og si det kanskje kan hjelpe på ønsket om søsken :) Og så et par tre uker senere kan jo ønsket gå i oppfyllelse, da blir det nesten litt magisk :)

Jeg har fortalt det til barna mine. Vi tenkte sånn at skulle vi være så uheldige å miste, så kommer jeg til å bli fryktelig lei meg og ha det helt jævlig. Og da kommer de jo til å lure på hva som er galt med mamma. Så da er det like greit at de vet. Mine er skolebarn da...

Jenta vår var den første som fikk vite det. Vi ble nødt til å fortelle det, da jeg er fryktelig dårlig hele dagen. Kaster opp, og er kvalm bare jeg rører meg.

Hun går også i barnehage, er 5 år, og hun fikk fortelle det til de voksne i første omgang. De så jo at jeg ikke var frisk da jeg leverte henne i 9-10 tida hver dag. Så vidt jeg klarte å holde oppkastet unna hver gang.

Jeg er nå 11+4, og det er vel ca 14 dager siden hun fikk fortelle det til de andre barna. Hun er så stolt!

Jeg tenker slik at om vi mister, så skjer jo det, og da får vi bare forklare det. Men nå går ikke jeg å tror at jeg mister, den tanken er langt unna! Heldigvis.

min sønn er 2,5år gammel... han vet det;) vi snakker mye om at han har vært baby også osv.. han stråler når vi snakker om at han skal bli storebror;) har vært veldig trøtt og sliten osv, derfor har vi sagt det til han.. også vil han herje hele tiden noe jeg ikke har kapasitet til... han sier selv, forsikti, mamma baby i magen..;) hehe,,,.. herlige gutten min:) selvsagt, kan jo gå galt.. men da sier vi at vi skal få baby senere, at nå er den vekke, men kommer snart tilbake;)

Annonse

Mi jente på 2,7 år veit da... Ho har visst da ei stund.. For ho blei så uttafor nar mammo kasta opp... Ho glede seg masse.. Syns det er veldig stas at mamma har baby i magen

Hun er 3 år, og jeg kunne selvsagt delt det med henne for mister vi takler vi det sammen. Men det er også at vi bor i en forholdsvis liten by, mange av kollegaer, venner har barn i samme barnehage og i samme avd, så det er blir nok slik at får hun vite nå, og kjenner jeg henne rett kommer hun til å fortelle det til alle.

Da tar det bare et par dager til det spres til fleste som kjenner oss. Det kunne jo vært interessant å se om det skjedde eller om hun bare hadde sagt det til de voksne. I dag er jeg enten 10+5 (siste m) eller bare 10 (tidlig UL), så det er jo bare to uker til jeg føler at den magiske grensen er der.

Takk for hyggelige svar og at dere vil dele meninger og råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...