2-barns mor Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Har en på 4 år som har dette og som blir fort trøtt og sliten. Fysioterapeuten sier at hypermobile ledd ofte gjør at de blir mer slitne og trøtte enn vanlig. I tillegg er hun foreløpig plattfot. Noen som erfaring med fotsenger og om det kan avhjelpe noe på problemet og dermed aktivitetsnivået?
E, T & T og ei te Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Begge mine søsken har veldig hypermobile ledd, og jeg litt også, men ikke like alvorlig som søskene mine.. De har problemer med at de tråkker over, og får skuldre, knær osv ut av ledd.. Tror ikke de blir slitnere eller trøttere enn vanlig, i hvertfall ikke i barndommen..
Iris70 Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Sønnen min på 3 år har fått påvist dette. Han er heller ikke spesielt sliten og trøtt, men har mindre utholdenhet når det gjelder å prøve motoriske ting, f.eks kle på/av seg, perle, klippe etc. Grunnen til at vi oppdaget de hypermobile leddene var nettopp at han var forsinket med krabbing, gåing, dårlig balanse og uttale pga slapp munnmotorikk. Når han faller går han alltid med hodet først, tar seg ikke ordentlig for, så det har blitt noen hull i hodet... Virker som alle jeg snakker med som selv har eller har barn med hypermobile ledd har ulike erfaringer, så lurer litt på hva som egentlig skyldes dette og hva som er noe annet....
2-barns mor Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2009 Hei igjen og takk for svar. Jeg blir vel ikke så mye klokere av hva som skyldes hva. Men barnet mitt har ikke vært forsinket på noe måte og elsker og holde på med finmotoriske aktiviteter som perling, pusling og tegning. Så det er ganske frustrerende til tider hva det er man virkelig skal tro på. Hadde kanskje vært mye enklere om man ikke hadde synset og sanset sånn hele tiden, men det er lettere sagt enn gjort.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå