Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Gutten min er snart 2 år. Han fikk en treg start pga Kiss. Han mister balansen lett, prater ikke - har vel kun to-tre ord som er forståelige. Han er heller ikke så flink til og peke hvis vi spør om ulike ting. Det står jo så mye forskjellig om utvikling og det virker som det er masse et barn bør kunne gjøre når de er ca 2 år. Som feks det og begynne og kle på seg enkle plagg, enkle puslespill osv. Noen som erfaring og noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Balansenerven ligger i øret, så når du nevner dårlig balanse, tenker jeg umiddelbart at han kan ha et øreproblem. Det viser seg ofte å være problemet hos barn som er litt sent ute språklig. Ellers vet jeg om mange gutter som ikke sa et pip før de var to eller til og med to og et halvt, men da eksploderte språket. Ville uansett tatt ham med til en øre- og hørselssjekk.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar. Vi skal til kontroll for det. Om han har kronisk væske i mellomøret og evnt må legge inn dren. Han virker ikke så veldig intressert i å prøve og gjøre disse tingene heller. Virker ikke som han hører veldig dårlig.Men nå skal vi på kontroll til uka og får svar ang øret da....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Har hørt at skjevheter i nakkeregionen også kan gi litt treghet i systemet, kanskje en tur til kiropraktor igjen?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar. Vi har vært på masse kontroller og gått til behandling hos manuell terapeut for nakken. Vi får avvente og se hva ørelegen sier, om det kan ha noen sammenheng. Tør ikke tenke på hvis det ikke bedrer seg, da vi har vært til behandling/ulike kontroller i 2 år nå. Vi får heller ikke forsikring før han er helt "friskmeldt"...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Behøver ikke nødvendigvis å "feile" ham noe heller. Sønnen til kusina mi var sånn til han ble to og et halvt. Så forandret det seg, og gutten er i dag helt i rute. Barn er forskjellige.
pandabjørn Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 gutten min hadde også kiss når han var noen mnd gammel...vi har vært hos legen å det var påvist vann i mellomørene derfor han ikke har så mye språk han kan max 20 ord..! + at han har dårlig balanse. sist torsdag fikk han lagt inn dren så nå håper jeg at han hører bedre og lærer seg å snakke i setninger snart.. lykke til til uka
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Nei, da er fullt klar over at det ikke trenger og være noe spesielt. Men det er ganske vanskelig og lese barnet når det stort sett hele tiden er urolig, sutrete og utilpass og har vært det hele tiden. Da kan man i tillegg bli frustrert og bekymret når man har vært hos utallige innen helsevesenet. I tillegg har vi barn fra før så vi føler at det er noe som "skurrer". Hvor gammel er barnet ditt nå, pandabbjørn? Lenge siden det ble lagt inn dren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå