lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hvilke sanger, rim og regler synger/ sier dere til barna deres? Jeg synger endel for snupps, men har lyst å utvide reportoaret mitt. Jeg pleier å synge: bæ bæ lille lam, mikkel rev, her kommer ole brum, lille petter edderkopp, nede på stasjonen, alle killebukkene, ro ro til fiskeskjær, ro ro ro din båt, hode skulder kne og tå, indianersangen osv.
Gjest yrild Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 oj vi har mange av de samme sangene på repertoaret :-) Vi synger i tillegg det satt to katter på et bord, giraffen laffen og jan bavian (de to siste er jo ikke så kjente, men morsomme!) også byssan lull, trollmor og so ro lillemann på kvelden. Klem
lykkelig78 Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Her i gården synger vi alt mulig. De vanlige barensangene som du nevner, popsanger og selvkomponerte sanger (hehe) Hadde noen vært flue på vegger her hadde de nok trodd vi var gæærn..... spontansang fikk en ny dimensjon etter at vesla kom til verden! Virker som om hun elsker at vi lager rytmer og synger, så vi har liksom tatt den helt ut! Når jeg skal lage middag blir hun gjerne utålmodig, så da synger og danser jeg på kjøkken gulvet, å da ler hun godt!!! hehe... Her er noen av sangene vi synger som faktisk har tekst: Med krøllet hale Amandus dokkemann Bæ bæ lille lam Mikel Rev Ole Brum Attekattenoa Indiannersangen Det snør det snør Du har to øyne Vi har ne tulle... Er det ikke rart Gubben og gamla Eventyrvisa Hjulene på bussen Jeg er en liten undulat Kaptein sabeltann Ro ro til fiskeskjær Dukkelise Nede på stasjonen oppe på fjellet
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Genialt.. Her kommer det sanger som jeg kan sette opp på lista mi! Noen som kan hele teksten til "vaske lille brumlemann med bla bla bla og såpevann. Det er alt jeg husker...
Gjest yrild Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Vaske vesle Brumlemann med klut og kost og såpevann. Brumle skal bli fin og ren, han skal bli så ren og pen. Vaske her og vaske der på stygge ben og svarte tær. Nei å nei, så svart du er på alle dine tær. Se på meg, og så skal vi Skrubbe litt på nea di, og så skal vi vaske litt vesle øret ditt. Vaske vesle Brumlemann med klut og kost og såpevann. Ingen bjørn i dette land skal bli så ren som han. tror jeg den går... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå