Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært på avsluttnigs samtale, og jeg har visst et modnings syndrom i eggstokken som gjør at jeg aldri vil få modne egg. Det de tok ut på tirsdag var heller ikke modent så derfor ble det ikke befruktet. Og da kan de rett og slett ikke hjelpe meg mer.

Takker for alle pene ord og ønsker dere lykke til, maken til støtte skal man lete lenge etter.

Så da drar jeg og mannen til Venezia for å pleie hverandre og kjærligheten :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var trist å høre.. Det må være hardt å få den beskjeden, samtidig som at når det en gang er sånn så får dere jo nå omstilt dere, tenkt på andre alternativet og ikke minst legge andre planer. Tur til Venezia høres fantastisk ut! Hvis dette ikke ordner seg for oss, så vil vi nok ikke være sen om å bestille tur til fjernere strøk vi også.. Jeg angrer allerede på at vi ikke har reist mer før vi begynte på "prosjekt barn"..

Lykke til videre begge to :-) Og god tur til Venezia!

Skrevet

ÅÅååååååå,Fatu-vennen.Dette var triste nyheter.Fint at dere kommer dere bort nå, og Venezia er et fantastisk sted for par.Romantisk.

Hva heter det syndromet? Har det noe med kromosomer å gjøre? Du fikk offentlig, ikke sant?J ble også gitt opp av de etter 1 forsøk og ingen befruktning. Kunne tenke meg å høre med min lege (dr Lindenberg ved Nordica) om de kjenner til dette og har pasienter i denne situasjonen.Men jeg skal selvfølgelig ikke plage deg med dette nå, men Danmark er kommet så mye lengre enn Norge på mange områder og det skulle ikke forundre meg om de visste noe.Før jeg avgjorde om j skulle starte opp i utlandet, sendte jeg dr Lindenberg min journal og ba han vurdere og se mine muligheter.Dette er helt gratis og uforpliktende.

Nå skal dere slappe av, komme dere ovenpå,få ny energi,ta deg litt SPA,nyt god vin,skjem deg bort.Nyt Venezia i fulle drag!Og tar j ikke feil er det karnevalstid der nå.Og har dere tid,ta toget til Verona for en dagstur.Bestill første klasse på toget.

Utrolig koselig by.

Les litt om byene før du drar, da får du mer ut av turen.

(hmm..hvis du klarer å samle tankene da...ikke lett det kanskje...)

Kommer til å savne deg her inne,vennen.

Sender deg en stor varm klem

Skrevet

å kjære Fatu!!!!

sender masse klemmer din vei og håper dere finner en reserveløsning som for dere blir den rette!!!

hold oss oppdaterte her på forumet om hvordan det går med deg!!!

Skrevet

Så leit å lese Fatu!! Sender deg så mange trøsteklemmer jeg bare kan. Kos dere i Venezia, dere fortjener virkelig en pause nå. Det finnes nesten ikke ord i en slik stund, men jeg vil bare si at jeg tenker på deg.

Klem

Skrevet

Fy søren, for en kjip beskjed å få. Føler med deg. Har dere tenkt adopsjon? God ferietur!

Skrevet

Så utrolig kjip beskjed å få... ikke noe halmstrå å klamre seg til liksom. Jeg hadde gått for adopsjon da, men valget er deres selvsagt. God ferietur i alle fall.

Skrevet

Heisann Fatu!

Vil bare ønske deg lykke til videre, en tung beskjed å få i dag.

God tur, kos dere og ta vare på hverandre.

Masse klemmer

Skrevet

Takker for alle søte ord, føler meg litt bedre i dag. Er ikke like tårefylt.

Ser det er flere som har nevnt adopsjon, men siden jeg har noen timer hos psykolog etter jeg hadde fjernet eggstokken så har jeg fått beskjde om at vi stiller veldig svakt.

Ellers så hadde vi selvsagt det søskenhåp for Edvart.

Så da får vi fortsette som før å reise mye rundt i veien, og sjemme bort gudbarna jeg har :-)

Skrevet

Vet du jeg synes det er så ufattelig ille at for det om man har slitt litt en gang i livet psykisk så skal man liksom bli ekskludert fra adopsjon. Er jo da sånn at vi som ikke kan få barn på "naturlig vis" må unngå å få hjelp da om vi sliter psykisk, fordi det da kommer på et papir og det da kan ødelegge for at vi vil få adoptere senere. Men det må da være en viss forskjell mellom å ha en psykisk diagnose som f.eks. manisk-depressiv og å ha gått et par timer til psykolog i forbindelse med en livskrise??? Jeg er faktisk også litt redd for å ikke bli godkjent for jeg har slitt med litt angst og søvnløshet og har vært medisinert for det, men om de da bestemmer at jeg ikke er en egna mor så er det så fullstendig latterlig.

Skrevet

Hei Fatu

Det er en stund siden jeg "vanket" her inne, da vi fikk en gutt på 3. ivf-forsøk for snart 15 måneder siden.

Tenkte bare jeg ville nevne IVM for deg, hvis du ikke kjenner til det fra før. Der modnes eggene i laboratoriet før de settes tilbake etter befruktning. Dette er noe de kun gjør hos Aleris, i hvert fall i følge hjemmesiden deres (www.aleris.no, hvor de har mer informasjon om dette).

God tur til Venezia! Kos dere masse!

Skrevet

oyyy Fatu.....så trist! Dette var forferdelig nyheter på en fredag....Håper du klarer å reise deg igjen: Dette er helt urettferdig.....

Håper du klarer å nyte turen....skal sende deg masse gode tanker.

Skrevet

hei!

er dette virkelig sant, stiller du svakt ndg adopsjon fordi du har vært hos psykolog??? det er jo helt utrolig. det kan jo ikke være mulig!? da blir det jo en negativ relatering til det å gå til psykolog da. hvis det er sånn at du gikk dit pga du mistet en eggstokk, og dermed fikk redusert sjanse til å få barn, og få kanskje ditt høyeste ønske oppfylt, så er det vel ikke så rart at man trenger litt hjelp og noen å snakke med.

jeg blir skikkelig provosert, og samtidig veldig lei meg på dine veiene. håper du har det bedre nå, og får en herlig ferie.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...