Gå til innhold

Pusse tenner er veldig kjipt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi gjøre? Han har vært så stolt når vi har pusset tennene før, og vi har fått pusset dem grundig i flere sekunder pr tann. Plutselig ble det veldig kjedelig, og han nekter. Han er 1 år nå. Han får pusse selv, holde egen tannbørste mens vi pusser, men nei.. nekter.. Orker ikke å tvinge tannnbørsten i han heller, for da blir det iallefall kjedelig. så det blir bare et sekund over hver tann hvis vi får til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får vi ikke ett sekund en gang. Han er 14 mnd og det har hele tiden vært opp og ned med den tannpussen. Mest ned. Er bekymra for at han skal få hull snart. Nede går det forholdsvis greit, men oppe kommer vi omtrent ikke til i det hele tatt.

Skrevet

Dere må ikke la de få bestemme dette. Vis at dette er noe som skjer uansett hvor mye de protesterer. Begge barna har protestert i perioder her. Da ligger vi over de og pusser i full fart mens vi holder munnen oppe. Etterpå får de flux som en positiv avslutning. Er nøye på å holde oss rolig når de skaper seg.

Prøvd elektrisk tannbørste?

Skrevet

Vi har hatt mange mnd med tvangspussing nå, ikke moe gøy, men tannpuss ser jeg på som så viktig at der får han ikke bestemme uansett. Nå de siste ukene går det bedre, protesterer litt før vi begynner men ender opp med å gape. Han er vel lei av å bli holdt av en og pusset av en annen. Han er forresten 20 mnd

Skrevet

Her er det tvangspussing! Vi har prøvd ALT... men det nytter ikke! Jeg har henne på fanget, og holder armene hennes under den ene armen min, slik at hun ikke klarer å ta den opp. Og enten så tar hun opp munnen selv, eller så må jeg inn med en finger i munnviken! Er ett helvete hver eneste gang, men slik er det nå.. Er få unger som liker å pusse tennene! :P Hun er 16 mnd.

Skrevet

Hihi, første gangen jeg har synes det er greit at mini på 13 mnd bare har 2 tenner :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...