Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Snupi har i et par dager vært litt utilpass og sikla mye. Nå har hun "alle tegnene" på tenner: Sikler som et uvær (det renner bare ut av munnen hennes!!) Tygger på alt hun kommer over Feber Grønn bæsj Hun er ganske sutrete, men blir roligere når jeg smører med Dentinox Men i tillegg er hun skikkelig snørrete og surklete i brystet, så jeg vet ikke om feberen skyldes tenner eller evt forkjølelse. Jeg kjenner ikke noen kuler i tannkjøttet, og det klirrer heller ikke om jeg er inni der med en skje... Hvor lenge kan vi forvente at dette holder på før det blir noen tenner utav det?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Å det kan nok holde på leeeenge. Noen bruker 2 mnd før tannen er brutt fram, andre bare et par dager. Det er så forskjellig. Jenta mi begynte ikke å sikle eller noe slikt før tannen nesten var brutt fram, mens en venninne sin sønn siklet og bet på alt han fant i 2,5 mnd før det kom en tann.. Så det er bare å følge med, smør på dentinox:)
Lotta med novembergutt Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Åh, det lurer jeg også på. Her har han sikla i mange uker, men det er ingen kuler i gommene enda. Og han tygger på ALT han kommer over. ...-men, dette med tygging - trenger det å bety at de klør i gommene? Trodde det var noe babyer gjorde automatisk, uten at de nødvendigvis kjente ubehag som kløe/smerte ...? Noen som vet?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Ja det er ikke nødt å være kløe som gjør at de putter ting i munnen, det er rett og slett bare slik de undersøker ting:) Smaker på det, tygger litt på det også finner de ut om de liker tingen eller ikke:) Syns det er søtt jeg:) Merket at det var pga klør når tulla tok et skikkelig bitetak i puppen, hehe..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 2 mnd med minimal nattesøvn og sutring, GAAA.... Da kaster jeg inn håndkleet og leier inn nanny altså!! Neida, gjør jo ikke det, men håper virkelig ikke det tar så lang tid!! Hun har forøvrig sikla fælt i et par mnd allerede, men ikke hatt noen andre symptomer. Forøvrig er jeg enig i at det å putte ting i munnen selvsagt er deres måte å oppdage verden på. Men her har det gått fra å putte ting i munnen, sutte litt på det, bite litt på det, smatte litt på det osv, til at hun regelrett tygger på det. Kjenner det når jeg putter en finger inn også. Før var det liksom som om hun utforska fingeren. Nå skal den bare tygges istykker
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Her er tann nr to på vei allerede (hun er 4mnd), og det er tygging tygging som gjelder..Hun sikla en del før første tanna, men ikke nå. Siklinga/ tygginga startet imidlertid ganske lenge før vi så snurten av noe tann, var det tre-fire uker mon tro? Og tannfrembruddet hennes sammenfalt med reaksjonen på 3mnd-vaksina, så ikke lett å vite hva som var årsaken til at hun hadde dårlig apetitt, var utilpass osv...Men nå er hun sååå søt med den lille tannebissen der nede;)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2009 Ja, det kan jeg tenke meg Ååå, jeg vil også ha baby med søt liten tannebiss. Ikke tygge-sutre-hyle-monster med feber, magvondt og grønn bæsj!!! Stakkars liten... Nei - jeg skal ikke klage. Nå har hun sovet i snart 2 timer (skulle bare mangle etter de siste nettene). Og hva har jeg gjort? Jo, surfet, skrevet mail og sett på TV! Luringen! Nå skal jeg sove også. Og drømme om tenner som kommer opp uten at det er hyl og skrik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå