Gå til innhold

Hjelp! Den perfekte barnevogn?

Anbefalte innlegg

Vi ønsker oss en vogn som er:

- lett

- god å trille på all slags føre

- stabil

- kan brukes fra nyfødt-->

- romslig bag med plass til pose vinterstid

- vendbart håndtak

- god kalesje som skjermer godt mot vind og snø

- god sitte-/liggeplass for barnet når det blir større (altså når det ikke

lenger bruker bag)

- romslig handlenett

Har noen av dere gode tips? Vi har tittet på Teutonia Mistral S, men etter det jeg ser av andres erfaringer er dette en vogn mange føler barnet vokser fort ut av..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139669974-hjelp-den-perfekte-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

en vogn som fyller alle de kriteriene du har skrivd, uten om et; den er ikke så veldig lett, er emmaljunga duo!! vi har kjøpt oss edge duo, og er SUPER fornøyd!! vi har kjøpt med sportsunderstell, da er vare kurven under i stoff, ikke de store rutene som alt detter igjennom, det er vendbart understell, gode lufthjul, og utrolig god og stabil og trille på alt slags føre!! bagen er oxo stor og romslig, god plass til vinterpose, vognen har en god kalesje som skjermer veldgi godt mot vind og vær!!

super vogn!!!

emmaljunga edge er jo kjempetung! Så hvis du vil ha en lett vogn er jo ikke den den rette. Men emmaljungas city cross er mye nettere og lettere, men har samtidig god plass. Har aldri prøvd denne før, men vet at mange er fornøyd med denne. Hvis du vil ha vendbart håntak er jo emmaljunga cerox en mulighet.

Edge/mondial med sportsunderstell som er vendbart er ikke lett i kilo, men føles mye lettere å trille enn alt annet synes jeg. Vi valgte classic understellet pga størrelse. Vi hadde ikke kjøpt bilen da vi hadde kjøpt vogn, og skulle ha plass til hundebur også. Måtte derfor safe litt med størrelsen.. Tror Emmaljunga uansett er super. Mange som skryter av city cross også!

Det høres ut som Bugaboo Cameleon kunne være noe. Den er en av de letteste vognene på markedet, kun 9 kg. Vognen har to små svingbare forhjul som gjør den lett å komme fra med. Disse kan byttes ut med to store hjul dersom du skal gå i mer ulendt terreng eller det er snø. Den har stor bag som det er plass til voksi pose i. Vi brukte den til snuppa vår med voksipose til hun var 7 mnd. Da hadde hun fortsatt plass i baggen, men syns det var kjedelig å ligge der. Håndtaket er vendbart. Kalesjen er også stor og god. Har ikke brukt sportsdelen så lenge enda, men jeg tror det skal være god nok plass i den en stund. Handlenettet er stort. Litt vanskelig å komme til når man bruker bagen, men ikke noe problem med sportsdelen og det er jo tross alt den man bruker det meste av vognperioden.

Vi har brukt denne vognen i 9 mnd nå og er kjempe fornøyd i hvertfall:-)

Hva med TFK? Jeg har sett meg ut joggster twist, men hadde jeg hatt bedre råd ville jeg sett på den nye de kommer med nå til våren. Den heter noe à la TFK joggster X eller noe slikt.

Denne vogna har "visstnok" en av de romsligste bagene, en sånn liten kalesje inni selve kalesjen på bagen som kan dras litt ned, til å være en trehjuling er den nokså stabil og lett og trille. Joggster twist har IKKE vendbart håndtak, men på den nye X(?) har man en mellomløsning etter bagen før barnet er stort nok til å sitte mot kjøreretningen. Tror også det er full liggestilling på denne vogna.

Men hvordan handlenettet er vet jeg ikke...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...