Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg tenker også på styrketreningøvelser med armhevinger, "planken", sit ups osv... Og kan man "hoppe og sprette " under trening? Er det fare for abort eller kan barnet bli skadet?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Det leste jeg nettopp noe om... hadde jeg bare husket hvor... Var iallefall ikke anbefalt med noe med hopp og sprett, men styrketrening var ok, med unntak av noen av magemusklene.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Hadde vært fint å visst hvor du leste det:-)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Styrketrening går vel helt fint, men jeg fikk beskjed av legen min og roe ned med hopp og sprett når jeg var ca 5-6 mnd på vei, pga at det sliter på bekkenbunnen...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Er bare tull og tøys at man ikke kan hoppe og sprette, fosteret eller babyen sitter ikke så løst at det faller ut da vet du. Når det gjelder trening så skal man ikke presse seg unødvendig og man skal passe på å drikke godt med væske, og føler man seg uvel så er det best å slutte, men trening er kjempebra hvis man orker å gjøre det
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 09.56 her, som jeg leser av det innlegget under meg så selfølgelig hvis man sliter med bekken og sånn må man sikkert ta det litt med ro, men det jeg mener er at hvis man er frisk i utgangspunktet så er de tingenting i vei for å hoppe og sprette, etterhvert lenger uti svangerskapet så blir man jo tyngre og sikkert mere plagsomt for noen, jeg klarte meg veldig bra og de sa på fødeavd at jeg klarte fødselen så bra for jeg var så godt trent....leste sist på lommelegen en artikkel om at man ikke aborterer bare fordi man hopper opp og ned, det faller ikke ut, sitter godt festet
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Må jo få lov å spør! Det er sikkert mange som lurer på det:-)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Jo jeg skjønner at du må få lov å spørre, men det e rjo bare å bruke sunn fornuft da, er faktisk mange som tror at når man er gravid må man sitte helt bom stille i tilfelle noe skjer, mister man så mister man fordi noe var galt med fosteret, sykt eller lignende, eller om mor har vært i ulykke, ikke på trening....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Hopp og sprett så lenge du føler deg spretten nok:-) Og du kan trene styrke; push-ups, planke og alt annet egentlig så lenge du ikke øker buktrykket (det blir så tungt at du må holde pusten). Dette gjelder self. om du er frisk og trent fra før; har du bekkenplager bør du ikke provosere dette ytterligere, har du blødninger bør du være veldig forsiktig. Det er på ingen måte "farlig", men det er bekkenbunnsmuskulaturen som er som en hengekøye som får kjørt seg unødvendig mye ved store anstrengelser. Så den MÅ du trene (kniiiip) Jeg trener 3-5 ganger pr. uke, er 32+6.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Ja, men det er faktisk ikke så rart å lure på sånne ting da. Bedre å spør enn å la være. Og jeg tror selvfølgelig ikke at man må være i ro under graviditeten, er da ikke helt idiot...!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Sorry...litt hormonell idag jeg også
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 tren det du orker du,blir du sliten så trapper du ned.. jeg har en venninne som spilte håndball til hun var 6mnd på vei...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har trent aktivt styrke i flere år, og gjorde det også mens jeg var gravid, stort sett som vanlig, måtte bytte ut noen øvelser som ble vanskelige etter hvert, men trente som normalt 5 dager i uka til ca en mnd før fødsel... Det legen sier er at en utrent kropp ikke skal trenes opp mens man går gravid, ikke gjøre øvelser som kroppen ikke er vant til... men trente du før graviditeten er det bare positivt om du fortsetter som før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå