Gå til innhold

Andre som regnes som førstegangsfødene men har født før?

Anbefalte innlegg

Hei! Det er 8 år siden sist for min del og det sies at man regnes som førstegangsfødende igjen etter 5-7 år? Noen som vet?

Noen i samme situasjon som vil være med å mimre litt om den gangen for leeeenge siden? :)

Klem fra ei som synes tiden går veldig treigt, er i uke 5.

Fortsetter under...

Hei!

Tror jeg da er samme situasjon:) Har 2 fra før på 6 og snart 9....!Har hørt no sånt jeg og...om etter 6-7 år....jaja...her er det bare å la det stå til! Jeg for min del blir nesten skremt over hvor mye jeg har glemt.Små ting jeg nå leser om og tenker...ja..sånn var det ja!

Forløpig termin til meg er 22 oktober..så jeg er 6 uker på vei:)

Hilsen fra meg

1.gangs blir vi vel ikke akkurat, men det er noen år siden sist ja =) Blir 7, 5 år for min del. Tror når fødselen starter så husker vi alt på nytt =)) De sier jo at nr 3 kan være en luring i tillegg så jeg er spent. nr 2 kom fort for min del. nr 1 og for den del...Gleder meg til å komme så langt !!

har og glømt vanvittig mye...må innom å lese hver dag for å finne svar på ting og tang , )

Annonse

Så kjekt å se at det er så mage som har hatt et langt opphold. Jeg er så spent på om magen vil komme tidligere enn sist. Siden den ofte kommer litt tidligere når man har født før. Men grunnen til at man regnes som 1.gangs fødende igjen er jo at alt har rukket å gå tilbake til "normalen" igjen, og da er det vel like lenge til magen kommer igjen denne gang også. Hmmm... alt en skal gå å spekulere i mens vi venter!

Sist husker jeg at magen var ganske synlig i uke 16. Og nå er jeg bare 5+1. Sukk....

Magen min er mer oppblåst nå enn de to foregående gangene..jeg får av og til enn kjempe stinn følelse. Er begynt på uke 6 nå. Er trett og øm i brystene.De har alt vokst en str så de gamle bhene er lagt til side ;) Ellers merker jeg ikke noe og synes nesten det er litt uvirkelig det hele. Hadde trodd vi måtte prøve lenge denne gangen med tanke på 12 års p.pille bruk og alderen. (sluttet med pillen rett før jul, fikk mens igjen 20.jan og så satt den).

Jeg har ei datter på 8 år. Har termin en uke før 9-års-dagen hennes. Gleder meg så utrolig mye!! Vi har prøvd å bli gravid i 2 år, og har egentlig ønsket meg barn helt siden jeg fikk første barnet, men har vært så mye utdanningsgreier og sånn i veien. Så vi er superklare alle sammen.

Moro å se at det er flere som har så stort sprang mellom barna sine.

Hei hei:-) Jeg er helt ny her inne og glad for å finne noen i samme situasjon.

Jeg har en gutt som ble syv år i forrige uke. Har aldri hørt om at man blir regnet som 1.gangs fødende igjen.. spennende og litt skremmende.

Jeg er i uke 9+1 (veldig kry og dårlig) og magen min er definitivt større enn første gang.. beltet på bukse med åpen smekk er det eneste som duger om dagen.. hehe

Hei alle sammen! Jeg er 31 og er også "førstegangsfødende" for andre gang. Jeg har ei jente fra før som fyller 9 år nå i mars og venter altså et nurk i oktober. (31. okt., i følge kalkulatoren)

Må si at jeg føler meg temmelig førstegangsfødende.. ;-)

Har behov for å suge til meg så mye info som mulig!

Gøy at det er flere her i samme båt! :-)

• 1 måned senere...

Hei

Artig å høre om så mange andre som også har store unger fra før. Jeg har en datter på 11 år. Hun har i mange år ønsket seg søsken, og i oktober skal det endelig skje :)

Det føles nesten som førstegangsfødende, kanskje også fordi hun dengang ble tatt med keisersnitt, så selve fødselen blir helt ny for meg. Jeg er 41 år, og den eldste her inne så vidt jeg kan se, og hadde egentlig ikke tenkt det ville bli flere, men dette er kjempegøy!

Annonse

Det er 15 år siden sist for min del, og må vel regnes som førstegangsfødende.. Jeg er like gammel som deg over - 41 år. Er nok garantert av de eldste her, men jeg føler meg fortsatt ung og sprek, jeg :)

Sønnen på 15 ønsker seg en bror - og det har vi fått bekreftet på ultralyd at det blir også.

Vi gleder oss.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...