Gå til innhold

Kontr på Riksen 15+1 - en ekstra smugtitt på fosteret

jons_gravid

Anbefalte innlegg

Pga en hjerteklaffeil blir jeg fulgt ekstra godt opp under svangerskap og var til en kontroll i går, hos samme gyn som fulgte meg opp i 2006 også. Hadde med mannen siden vi var litt redde for at det ikke skulle være liv i magen lenger etter en skikkelig sykdomsrunde på 10 dager med mye feber og sterk hoste.

Og jammen fikk hun oss til å kveppe, Vi fulgte med mens hun fant fosteret, men vi så ingen bevegelser og ble veldig skuffet. Men så sa hun at det var fin fosterlyd og da skjønte vi jo at det fortsatt er liv laga. Hun hadde bare fryst bildet med det samme fordi hun fikk et fint snitt å måle på!

Så nå er vi beroliget nok en gang, er glad jeg får ganske tett oppfølging, det var fint forrige gang å få se gutten vår ganske ofte. Var ikke bekymret den gang, mens nå er det stadig vekk noe å bekymre seg for synes jeg. Huff, nå SKAL jeg bare nyte svangerskapet og glede meg over forandringene som skjer i kroppen! Og så er det jo bare 3 uker til UL, det gleder vi oss til for da er det mer å se og fosteret er dobbelt så stort som nå.

Noen andre som også blir fulgt litt ekstra opp av diverse årsaker og får smugtittet litt innimellom?

Ha en fin dag alle sammen!

Fortsetter under...

Hei Jons,

Så godt å høre at alt er i orden med deg og den lille i magen. Jeg blir også fulgt opp tett da jeg har veldig lavt stoffskifte. Skal til gynokologen min om 15 dager, da er jeg 15+2 og håper jeg får en ekstra ultralyd. Jeg føler det er så lenge siden jeg så spiren i uke 7 og tiden går så uendelig sakte. Men jeg er ikke så bekymret lenger heldigvis da jeg har kommet over de magiske 12 ukene og magen vokser som bare det.

Håper alt går bra videre med deg og kos deg med nurket i magen;-)

Hei!

Jeg blir også fulgt ekstra opp. Jeg har en sjelden sykdom, som gjør at jeg må gå på ekstra streng diett for å unngå at fosteret blir skadet. Jeg blir fulgt opp fra Fødepoliklinikken, i tillegg til at jeg har fått tidlig ul i uke 12 og skal bli fulgt opp med ul hver 4. uke f.o.m. uke 24.

Dersom jeg har behov før ordinær ul i uke 18, kunne jeg bare ta kontakt. Var hos jordmor på tirsdag. Ble så bekymret for om det virkelig var liv i magen, men det var selvsagt ingenting å bekymre seg for.... Siden hun ikke fant hjertelyden, fikk jeg ul med en gang etterpå så jeg så fosteret som vinket med armer og bein og hjertet som slo. Etterpå er det akkurat som jeg er blitt beroliget og nå kjenner jeg ca et par ganger hver dag at fosteret beveger seg i magen. Skikklig herlig følelse!!

Er i dag i uke 15+3, og er glad for hver uke som går til jeg får se babyen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...