mastermind Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Snuppa blir 10 mnd i helgen. Har ikke vært på kontroll siden 7mnd, men hjemmemålingen sier 71 cm og 8600g. Bruker 74 i klær. Hun reser rundt. Går langs med bord, stoler, vegger og ellers det som kan hjelpe henne i å nå det hun vil. Klatrer opp trappa om jeg er uoppmerksom litt for lenge. Hun tar alt som er innenfor rekkevidde. Flink å leke. Skravler i ett sett. Lite ord ennå (mamma, og litt pappa, hei og hade), men utrolig mye lyd. Hun sover hele natta (9-8), sover 2-3 timer på dagtid, enten i strekk, eller delt i to. Spiser 3-4 måltider om dagen. Pupp har hun sluttet med, så får litt nan istedet.
Tredje barn på vei Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Snuppa her var 10 mnd 22 januar. Veide da 8200 g (veier det enda) og 72 cm lang. Bruker 74 i klær. Reiser seg opp etter ting (siden 7 mnd alder). Krabber (siden 6 mnd alder). Går med støtte, noe hun har gjort de siste 2 mnd. Nekter å slippe seg, men klarer å stå alene da hun i en liten periode gjorde dette. Klatrer oxo i trappa=(. Sier ikke mye men litt mamma, pappa, oj, ehe. Klapper i hendene og tar hendene på hode når vi synger lille petter edderkopp. Sover stort sett hele natta og 1-2 ganger på dagen. gjerne 3 timer.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Minsta på akkurat 10 mnd veier 10200 g . 74 cm. Bruker mest 80 i klær. Tok sine første steg 9 mnd og 6 dager, men nå fyker hun rundt dagen lag. Har blitt veldig stødig med gåingen sin. Veldig nyskjerrig og alt skal rives ned og i munnen. Sier hun "der" og peker, sier mamma og pappa, klapper og viser hvor stor hun er. Sover for tiden veldig dårlig , og skal som oftest opp i 5-6 tiden..*gjeeesp* Satser på det gir seg snaaart! Spiser 4 måltider hver dag + 2 flasker mme.
ventejenta Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Min 10 mnd gutt veier 10,5 kg og er ca 78 cm lang. Bruker stort sett 80 i klær. Han hverken kryper eller krabber men drar seg litt fram med armene både i liggende og sittende stilling. Setter seg opp selv, og drar seg opp etter ting, men står ikke helt stødig, selv om han holder seg. Står på alle fire, men kommer ingen vei. Han klapper, viser hvor stor, gir kos, "rydder", og babler masse. Sier mamma og pappa. Han sover hele natta (endelig), og sover 2-3 ganger dagtid. Spiser alt mulig, 4 måltider om dagen + pupp morgen og kveld.
Gjest I og lillegutt Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Min lillegutt på 10 mnd er 10 kilo og 75cm, sånn ca da for han nektet å ligge i ro når vi var på helsestasjonen Han krabber, setter seg opp selv, reiser seg opp etter alt (til og med vegger) regner med at han begynner å gå straks Han er også begynt å øve på å klatre. Han viser hvor stor han er, vinker hade, koser, er rampete hihi, stikker av om jeg skal kle på, åpner dører dersom de står bittelitt på gløtt, åpner skuffer og noen skap. Han er flink til å prate, de ordene andre folk også forstår er: hade, jada, nei, ja, vil ikke, mamma, pappa, dadda, vovva, der, hei. Han sover greit hele natten, jeg driver å avvenne han en flaske som jeg bruker å gi når jeg legger meg og en flaske i 5 tiden på morgenen.. ikke lett det nei. På dagtid liker han å sove fire ganger, men jeg begrenser det til to blunder, en på formiddag og en på ettermiddag. Spiser 4 måltider pluss mellommåltider med frukt. Sluttet å amme når han var 8 mnd, nesten 9 mnd. Skikkelig trist, men jeg fikk plutselig minimalt med melk og da ville han ikke ha mer pupp. Han bruker å stikke hånda sin ned under t,skjorten min på morgenen for å kose med puppen,men eller så bryr han seg ikke om dem lengere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå