Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver med prøverør i Porsgrunn. Samboern min tar seg fri de tre dagene.(Uttak ,dagen i mellom og innsetting)Men kan han få noe dekket? Sykmelding eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også i Porsgrunn, og samboeren min tok også tre dager fri. Han fikk ikke sykemelding av Fertilitetsklinikken, men gikk til fastlegen og forklarte situasjonen. Det var ikke noe problem.

Lykke til med innsett!

Skrevet

Er i Porsgrunn jeg også. Vi har ikke vurdert dette i det hele tatt. Mannen min gikk på jobben etter uttak og var ikke med på innsettingen av eggene heller. Vi spurte en sykepleier på forhånd og det var ikke nødvending at han var med dagen for innsetting.

Jeg tok selv fri dagen med uttak, jobbet dagen i mellom og jobbet frem til jeg måtte dra til sykehuset for innsetting den tredje dagen. For oss har ikke dette vært problematisk iht jobben.

Skrevet

Vi bor i Lofoten, og måtte til Tromsø... da fikk samboeren min dekket fly tur\retur og en natt på hotell... Fikk ikke sykemelding, ble anbefalt med egenmelding siden det bare var to dager... (bare et ork å kontakte fastlege for to dagers sykemelding...)

Han var ikke med på innsett... noe han angret på i ettertid... Han hadde virkelig lyst, men hadde jo bestilt retur-billett... Vi viste jo ikke at det kom til å gå så fort for seg...

Ønsker dere masse lykke til:)

Og ta med samboeren din på innsett!!! Det er en stooor dag (det var det iallefall for meg)

Skrevet

Det er noe som heter velferdspermisjon, dette har du krav på om du skal til spesialist som jo dette er. Er det jeg har brukt selv de dagene jeg skal inn hvor jeg ikke har fått sykemelding av Riksen. Men noe utenom den dagen han MÅ være med for å avlevere sin "dose" altså uttaksdagen, har man vel ikke krav på. Da må man evt. ta permisjon uten lønn, feriedag eller avspasering. Jeg har ikke hatt med mannen inn hverken til selve uttaket eller innsett fordi jeg synes det er visse situasjoner, som med beina opp i noen bøyler, han ikke trenger se meg i. Jeg ville rett og slett at han skulle vente på gangen. Men der er vi jo forskjellige... For meg var det liksom greit at det holdt med fødselen. Da ville jeg IKKE unnvært han for noen pris.Han er jo ikke akkurat med hver gang jeg er til gynekologen heller ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...