Gå til innhold

Over 40 år og prøver?

Håper :-)

Anbefalte innlegg

heia!

Jeg lurer på om det er mange her som er over 40 og prøver å bli gravid?

Jeg er selv 44 år, har en liten fra før som er 2 år og 8 mnd.

Vi har prøvd nå i to år på å bli gravid, og i løpet av denne tiden har jeg hatt to aborter. Dessverre...

Er vel redd for at mine egg er for gamle nå, så jeg har så lyst å høre om det er noen i samme situasjon som meg.

Hilsen fra

Fortsetter under...

Nesten som å lese om meg selv! Jeg er året yngre enn deg, og har blitt gravid to ganger på vel ett år - men mistet begge gangene. Snakket med gynekolog på nærmeste sykehus her om dagen, som oppmuntret meg/oss til å fortsette å prøve. Han mente mulighetene var gode for å lykkes etter hvert, til tross for alder. Han begrunnet sitt optimistiske utsagn med at jeg tross alt har blitt gravid relativt lett.

Jeg prøver å være optimistisk, men det er ikke alltid like lett...

Hilsen meg, som til og med har liknende nock som deg :-)

Heisann.

Fortsett å prøve så lenge psyken tåler det.

Jeg er 42 (snart 43) og gravid. Hadde en MA sist sommer i uke 10 og ja det er ganske tøft følelsesmessig, men nå vokser maven veldig fort. Skal på UL på sykehuset til uken og håper alt er bra med den lille.

Lykke til :-)

Hei!

Jeg trodde også mine egg var for gamle etter 2 aborter etter 41 år.

Første abort i uke11 da jeg var 41 år, og andre abort i uke 8 da jeg var 43år. Da var jeg temmelig sikker på at det ikke ville gå.

Så i høst skjedde det igjen. Da fikk jeg nesten sjokk, trodde ikke det var mulig, da jeg da var 45,5 år. Nå er jeg snart 24 uker på vei, og alle prøver jeg har tatt er bra. Gikk gjennom morkake prøve på RH og det får alle tilbud om de er 44 år eller eldre. Fordelen med den prøven er at man kan ta den mye tidligere enn fostervannsprøve. Tok prøven i uke 11, fikk hurtig svar på de vanligste kromosomfeil uken etter, og alle svar i uke 14.

Mine prøver er heldigvis fine, og nå gleder vi oss alle, 2 storesøstre, min samboer og jeg oss veldig til juni.

Lykke til videre,tror sjansen er større for å lykkes , da du har vært gravid flere ganger etter 40 år. Det tyder på at du ikke er i preovergangsalder. :-)

Annonse

heia!

Dette var hyggelig og oppmuntrende lesing for meg og sikkert flere med meg :-)

Jeg var så sikker sist jeg var gravid at dette skulle gå bra, så jeg fikk et sjokk da jeg abortert - og sorgen etterpå har vært større enn jeg trodde den skulle være.

Jeg har hatt en del tanker omkring dette at jeg muligens kan være i preovergangsalderen, men jeg håper ikke det.

Jeg blir så glad over å lese slike historier som du kommer med.

Og så godt at alle prøvene dine er bra - det er også oppmuntrende!

Lykke til med den lille i magen - skjønner godt at dere gleder dere alle sammen :-)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...