Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Har en datter på litt over 1 år som har vært syk de siste tre ukene, noe som trolig er en virusinfeksjon. Feber on/off, nå hoste og snørrete. Hun har i løpet av disse ukene vært bra, men så blitt syk igjen og igjen. Vært hos lege som har sagt at disse virusinf ofte varer så lenge, og jeg har slått meg til ro med det. Problemet er at hun har hatt gradvis dårligere matlyst siden før jul egentlig. Og ettersom hun er mye mere aktiv, så har hun et mye større energibehov. Vi har holdt ganske lenge på med å lirke og lure i henne maten, og har prøvd alt etter alle kunstens regler. Så nå, etter denne sykdomsperioden har hun absolutt helt sluttet å spise. Hun nekter på alt vi tilbyr, selv de deiligste ting ( bløtkake til bursdagen feks). Hun er flaskebarn fra før, og nå står jeg jammen meg og lager den ene flasken etter den andre, siden det er det eneste hun faktisk vil ha. Og tro meg på dette, vi har drøyd i det lengste med å gi henne melk, for å tilby henne fast føde... men nei. Det er nå to uker siden siste skikkelige måltid. Vekten har vært stabil, ikke gått opp eller ned, men hun vokser jo i lengden, så helt klart er hun blitt mye slankere. Lillemagen er jo helt borte.. Jeg er nå kjempefrustrert, og tar meg i å begynne å gråte når hun nekter og nekter. Er det flere som har/hatt det lignende? Og kan komme med noen trøstens ord om at det kommer til å gå over.. evt noen gode råd til oss.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Vår lille hadde også en slik periode da han var litt over året. Selv om det ikke var så lenge eller så ekstremt at han bare drakk melk så var det ganske frustrerende. Det varte vel litt over ei uke. Det eneste vi fikk i han var drikki, youghurt og helt finmoset middag (6 mnd glass). Han er normalt sett glad i mat men plutselig ville han ikke ha noe som måtte tygges. Han var en del forkjølet på den tiden så det var vel sikkert ekkelt å tygge siden han var så tett. Kunne jo ha hatt litt vondt i halsen også. Da blir det jo vondt å svelge mat. I tillegg var det en del tenner som brøt seg frem også så ikke lett å si helt sikkert hva det var. Kanskje det kan være noe lignende for din datter også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå