Biola Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Trenger tips til enkelt kostyme av det man har selv + evt litt sying til 2-årig gutt (helst ikke med hodeplagg, det er ikke populært!)
Herkules Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Dyr er jo enkelt, men da trenger man jo egentig hodeplagg med ører. DU kan jo droppe ørene da) Gutten min var rosapantern i fjor og løve i år. Tenkte å lage løvedakt selv, men ble billigere å kjøpe. Konseptet for begge var body og joggebukse som jeg sydde hale på og magefelt i stoff. jeg så på ulike drakter og da var det en søt, pepperkake. da tar du brun genser/body og brun bukse og syr hvit "melis" feks på ermene og knapper på magen. har du hvit body og strømpebukse eller sort body og strømpebukse så er det bare å lage en hale og tegne følehorn og så er man et dyr av noe slag Jeg hadde en drakt som var et kort hjerter ess. Det var en firkantet hvitt tøy med hull til hode og armer hvor det var sydd på hjerer så det så ut som et kort. (ikke så barnslig kanskje?)
ruffen Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Han er vel vant med å gå med lue, så kanskje det går med en tynn finlandshette? Bare så på sokker, eller sy noe til ører. En hale, eller dusk på rompestompen, og vips et dyr. ) Vår treåring ville heller ikke ha noe på hodet, men jeg lagde til noe likevel. Han var marihøne... Og da han kom i barnehagen og så alle de andre skapningene, så skulle han jammen ha på lua likevel. ) Sånn var det faktisk i fjor også... Kan jo være din gutt også blir inspirert av de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå