Tulla08 Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Må ha en som man kan ha både frem- og bakovervendt... og litt høyt så hun kan se ut av vinduet.. Grunnen er at Snuppa er veldig urolig i bilen... Hun hyler stort sett som en gris... Og hvis det hjelper å snu henne fremover, gjør vi det. Men hvis ikke vil vi ha henne bakover...
CB-BabyBoy Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Britax Multi tech kan vendes begge veier og man får utsikt. Lillegutt trives veldig godt i det; hodet ligger fint når han sovner og han kan se masse i våken tilstand. Dette setet kommer godt ut i tester også
Tredjemann på vei :D Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 BeSafe Izi Combi! Super stol, stabil og komfortabel og ungen sitter høyt! Britax Multi Tech er også en bra stol tror jeg...
Tulla08 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2009 Takk for svar! Kan jeg bruke isofix på det? Er det et relativt stort eller lite sete sammenlignet med de andre...
CB-BabyBoy Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Dessverre er det ikke isofix på multi-tech. Det virker på meg som at man må velge mellom vendbart og isofix, tror ikke det finnes seter med begge. Vi har også isofix, men vendbart telte mer, så derfor gikk vi for det. Du kan se på setet her; http://www.britax.se/multitech08.htm Jeg vet ikke om det er stort eller lite, syns alle stolene i den klassen ser store ut hehe. Men vi kjører en skoda octavia stasjonsvog og har god plass både i forsetet (passasjer) og bak hvor lillegutt sitter
Tulla08 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2009 På siden står dette: Bilbarnstolen användas på två olika sätt: -i början som bakåtvänd bilbarnstol, ca 8 mån - 6 år -framåtvänd, med barnet i bilbältet som bältesstol, ca 4 år - 8 år Kan man ikke bruke det fremover før ved 4 år??
miapia Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Det skrives kanskje sånn fordi at det i Sverige er fullstendig normalt å ha barna forsvarlig sikret bakovervendt lenge, anbefalingene om bakovervendt til fire år er mye sterkere der enn her. Her hyler minstemann som en stukken gris når vi skal ha på votter, men jeg slutter ikke med votter av den grunn.... hyler hun i bilen tenker jeg det samme. Har setet og er kjempefornøyd. Men vurderer uansett ikke å snu det før så jeg aner ikke hva den norske bruksanvisningen sier.
Tulla08 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2009 Syns hun det er ubehagelig å sitte bakovervendt skal hun få slippe det syns nå jeg... Men gidder ikke ha noe debatt om det. Sånn er det, end of story!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå