Gå til innhold

Forslag til vendbar vogn som passer til stort barn?

Anbefalte innlegg

Trenger ny vogn til mini på snart to år, dette må være en vogn hvor han plass i selvsagt. Men vil at den skal være vendbar sånn at babyen i magen også etterhvert kan bruke den.

Finnes det en vendbar vogn som både passer til en toåring og etterhvert en nyfødt?

Vil ikke ha TFK eller lignenes nettopp fordi sportsvognen ikke er vendbar.

Fortsetter under...

Vil ikke ha TFK eller lignenes nettopp fordi sportsvognen ikke er vendbar.

----------

Helt feil ;)

Nye TFK X er vendbar, og vi har diskutert denne flere ganger, bl a her:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139460155

Simo med vendbart understell kanskje? Simo er vel lengste vognen på markedet ihvertfall. Simo er stor og tung, men har fantastisk fjæring.

Ellers er det et dansk merke som heter Trille som har en av de største vognene på det danske markedet ihvertfall. Men der aner jeg ingenting om de forskjellige vogntypene, bare at de er svære:)

Vognen trenger ikke å ha vendbart håndtak altså, men det må være mulig å snu sportsvognsdelen mot meg. I tillegg må det altså være god plass i sportsvognsdelen.

Ja har veldig lyst på simo, men er liksom litt skeptisk til å ha en på snart to i en såpass tung vogn. Men den brukes jo bare til å gå tur så da går det kanskje greit? Skulle ønske jeg kunne ha lånt med meg en simo vogn hjem og prøvd, hehe.

Da har du jo en del å velge blant. Simo uten vendbart håndtak har jo vendbar bag, koster vel rundt 1000,- mindre.

Hva med ren simo sportsvogn? Hvis du ikke trenger bagen mener jeg. Går jo fint å ligge i en pose i sportsvognen.

Den er fantastisk å kjøre på alt føre! Men vi solgte vår fordi den ble så stor og tung, så det er jo smak og behag.

Annonse

Ja jeg tenker på simo sportsvogn med det "vanlige" understellet, eventuelt kombi. Har brio nå og er egentlig kjempe fornøyd med den, men er litt lei av fargen og vognen begynner å bli litt slitt (kjøpte den brukt).

Vil derfor ha en ny vogn og tenkte først å kjøpe en ny brio, men vurderer også simo fordi den er jo ganske lik i trillekomfort bare den har større plass, har den ikke? Men er altså litt skeptisk til vekten, brio vi har nå er jo hakket lettere. Dessuten har simo enda mer fjæring og det er jeg også litt skeptisk til, er jo så fornøyd med brio. Skal ikke være lett dette!

Hvis du skal ha en toåring oppi simoen blir det vel ganske tungt ja. Kombien veier jo 20kg. Mulig det er med bærebagen, men den veier vel ikke mer enn 1kg eller 2. Altså 18kg vogn og jeg aner ikke hva 2-åringer veier.

Brio har jeg ingen erfaring med, men fjæringen på simoen er det je har vært mest fornøyd med!

Nå aner ikke jeg hva en toåring veier, men da blir det jo allikvel godt over 20kg å drasse på. Jeg har sogt min simo kombi til fordel for en teutonia. Den veier 12 kg, det er jo ganske stor forskjell.

Det er vel meningen at man skal gå over til trille eller fremovervendt vogn når de er 1,5 - 2 år, for alle andre vogner er jo så små. Men jeg liker å se barnet mitt fortsatt jeg og jeg liker fjæring.

Annonse

Emmaljunga citycross er lett og nett, har god fjæring og stor nok sittedel. Den kan også brukes me citybag til baby og kan da ha forskjellig farge på bag og sportsdel! tror ikke simo kombi har større sittedel enn den;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...