♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Gutten min utredes for lactoseintoleranse, og skal unngå melk. Er det noen som vet om det funker greit å bruke soyamelk i pannekakerøren? Eller hva med vaffelrøren?? Og dersom dere har gode forslag til alternativer til meieriprodukter, blir jeg veldig glad =) På forhånd takk
Karma! Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 vil jeg tro.. har ikke testet det enda.. men har laget med farris i stede for melk og det funka fint =) bare prøv ei lita røre først
Silje og Vaniljebollene Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Vi bruker soyamelk, rismelk, havremelk osv, alt etter hva de har på butikken, og bruker det som vanlig melk. Men om det bare er laktoseintoleranse, kan dere vel bruke laktoseredusert melk? Ellers kan jeg ikke si om det fungerer, for når jeg lager mat, blir det alltid noe annet enn det jeg i utgangspunktet lager. Sist jeg laget pannekaker, ble det lapper...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Vi har ei med melkeallergi, og bruker havremelk i pannekakerøra. Bruker melange uten melk også. Ellers lager vi røra på akkurat samme måte som ellers. Da blir pannekakene like gode :-) Med soyamelk blir det en helt annen smak enn det man er vant til, så derfor foretrekker vi havremelk. Og et lite tips på veien; Pannekaker med havremelk trives IKKE i høyang polaris panner.. Man må bruke en annen panne. Og steke de på litt svakere varme enn det man normalt sett gjør.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Bruker forøvrig havremelk i all matlagingen :-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2009 Tusen takk for svar allesammen =) Får prøve meg litt frem Men den laktosereduserte melken - er den helt uten laktose? Når jeg leser "laktoseredusert", så forstår jeg det slik, at det bare er redusert, men ikke helt fjernet?? Jeg så at de hadde den i butikken, men valgte soya, da denne er helt uten.. Er nytt for meg dette... =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå