Gå til innhold

Romerike - januar,februar,mars mammaer 09 +++ Nå skal det klekkes for fullt :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

Faylinn: Hvordan går det med storebror?? :)

 

Bic: Synkronføding er notert!! ;) Må bare avtale nærmere med Et lite nurk i magen om når vi skal sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært hyggelig det, Vips! Jeg er med på synkronføding og møte på Ahus :) Må si jeg fortsatt er mer bekymret for ansvaret etterpå enn selve fødselen... Har null erfaring! Ja, bortsett fra å holde på lille Timian og andre babyer en kort stund da..

 

Gratulerer så mye til Faylinn, Lille rose og 21.februar!! De kom sent men godt :) Lykke til med ammingen!

 

Får ikke vært med på treff i morgen, men neste uke er jeg med! Tror ikke det blir fødsel før den 14. ihvertfall. Var på akupunktur i går og hun mente det var en stund til fødsel. Fikk masse gode nåler mot halsbrann og for bedre søvn, og jeg sov i to timer på kvelden og hadde en av mine beste netter på lenge. Har heller ikke hatt så mye halsbrann. Tror dette hjelper. Kos dere på treffet i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og gratulerer til både Lille rose og til 21.feb09:) :) Håper dere hadde fine fødsler:) Gleder meg til å se bebisene deres!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå "popper" babyene ut.... da venter vi bare på resten av dere... :o)

 

Vi var å veide i går og junior har gått opp 100g siste uken, det er ihvertfall lovende. Blir spennende å se om han øker dette til 200g, da blir ihvertfall jeg glad. Hvis ikke får vi bare fore han med litt ekstra i tillegg, mat skal han ihvertfall få :o)

 

Han har vært utriolig snill om nettene, har sovet ca 5 timer før han har bedt om mat. Deilig. Håper det fortsetter sånn.

Han er litt urolig i magen om dagen, så dagtid er det han litt oftere våken med litt mageknip.. håper det ikke utvikler seg til skikkelig kollikk...

 

Ser flere av dere på Dus i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi virker som vi alle hittil har fått babyer med godt sovehjerte :)

 

Vips: jeg har ikke vært borte med mening. Våknet i går morges med feber :S ble hentet av svigers å de har passe gullgutten mens jeg har fått lov til å pleie kroppen. Var kjempe bekymret for å smitte småtten, men det ser ut som det har gått bra!!

 

Ellers kan jeg fortelle at vi var en svingtur til sverige på søndag for å hente babypakken på babyproffsen. Trengte akutt en bleiebøtte til på badet oppe :D hihi Bare å si i fra hvis noen har en til overs for jeg skulle gjerne hatt en eller 2 til hos svigers og mamma. Har ikke vært å kjøpt til de enda.

meeeeen må komme til poenget her :D

Da jeg kom ut i bilen (hadde glemt tlf der) så så jeg at jeg hadde fått 2 meldinger. Åpner de å ser at den første er fra 21 feb hvor det står.

Jeg FØDER!! 6 cm åpning. Sender bilde etterpå :D gjett om jeg ble glad! Hun kunne fortelle etterpå at fødselen hadde gått bra, men frøkna mistet endel blod så det går sikkert et par dager før hun er på plass her inne!

 

Enda mer glad ble jeg for melding nr 2 da som var fra lille Rose som kunne fortelle at Håkon var født. Hun kom inn på sykehuset kl 14 og han kom til verden 1453 :) Jenta rakk ikke smertestillende engang, men fødselen hadde gått utrolig bra å den lille nye familien fikk bo på barselhotellet.

 

Litt vitale mål må dere jo få da :D

 

Lille Rose's Håkon

3620 g

53 cm

 

21.feb's Sebastian

3820 g

54 cm

 

Jeg som er beæret med bilder kan fortelle at begge babyene er helt nydelige å vi har nå de første som har havnet på barsel sammen :D

Det hadde vært rart om ingen havnet der samtidig :)

 

Noen som har hørt noe fra Lonert?? Dette er sååååå morro assa!

* hopper og danser*

 

Pssst: kan forresten hende at jeg ikke er på dus i morgen. Er temmelig sliten og slapp i kroppen fortsatt å vil bli helt frisk som en fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er forresten link til DIB tråden jeg har åpnet for oss :D

 

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139632157

 

Jeg kommer nok ikke til å sitte å maile for mail bruker jeg alt for mye til annet å det tar gjerne mye tid når jeg sitter på den.

Liker forumsformen istede for da kan jeg skrive og lese når det passer å ikke noe annet stjeler oppmerksomheten min :)

Kan jo hende at det er fler som vil være med oss etterhvert også å de finner jo ingen hvis vi gjemmer oss bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg signerer forslaget til vips om å bruke facebook.

 

Elin har rett, begge guttene er nydelige! Fikk se et til bilde av 21.februar sin gutt i går, da mannen fikk et annet enn det jeg hadde sett fra Elin. Kjempenydelig! Skulle besøke lille rose, men pga sinnsyk forsinkelse på legesenteret måtte det utsettes :( Gleder meg til å hilse på!!!

 

Har ikke hørt fra Lonert etter i går, men sendte mld med henne forigårs kveld. Håper å høre fra henne i dag :)

Jeg satte meg forresten ned med mailinglista, og lagra tlfnr til alle sammen i går. Hehe.

 

Ellers har jeg fått en fantastisk barselgruppe denne gangen, hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg tror soveungene har blitt plassert hos dere.. min er koseunge. Vil sove i armene våre, helst ikke alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superdupert :D jeg tar den hvis ikke du vil ha den!

 

Jeg blir hjemme i dag jeg jenter! Er fortsatt syk så da går heller dagen til å pleie formen gitt. Kos dere masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei var det bra treff i dag? Fikk besøk av venninne og 5 mnd gammel jente. Har dere bestemt noen dato for treff neste uke?

 

Så rart å se at det bare er 12 dager igjen til termin, eller kanskje enda kortere? Har begynt å pakke bagen nå... Er det noen råd fra dere som har født av ting dere gjerne skulle ha hatt med på sykehuset utover den vanlige lista? Har kjøpt med noen brystskjold etter å ha hørt noen historier om veldige brystsmerter i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig treff i dag :)

 

Et lite nurk i magen: Det ble satt opp torsdag kl 12, kommer nok info om det også :)

Ang bagen, så har jeg i det minste skrevet opp liste hva jeg skal ha med så får jeg kaste oppi noe når det skjer.. Hadde egentlig ikke bruk for så mye sist, gikk i joggebukse og genser og hadde amme bh, ellers fikk jeg det jeg trengte.. (hadde med toalettsaker selvfølgelig) Men det er jo forskjell fra person til person hva man vil ha med... Det er jo bare for mannen å ta med det man trenger hvis man har glemt noe...

Husk kamera og ladere og sånt, og jeg hadde god nytte av mp3 spiller for ha noe å høre på om natta så jeg slappa av... sliter med alle uvanlige lyder når jeg skal sove så måtte stenge det litt ute...

Sprøtt at det er såpass kort tid igjen ja... vi må avtale tidspunkt for når vi skal sette igang, jeg stemmer for at vi venter en ukes tid :) Neste fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite nurk i magen: Nå er det mulig du allerede har pakket det ned, men: ammeinnlegg! Jeg liker medela sine best, men det er jo en smakssak. Ellers signerer jeg vips med det med kamera, ladere og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Nå er jeg kommet meg hjem igjen. Vi har hatt den første natten hjemme og den gikk kjempe fint med bare 3 aminger.

Han ligger nå i korgen sin å sover, så da lurte jeg meg inn hit litt.

 

Vi hadde en kjemme kjap fødsel men alt gikk kjempe fint.

Jeg slet litt med å få ha til å sugge til å begynne med men nå går det bra.

Vi har og fått et luksus problem får jeg fått kjempe masse melk. Det bare renner. Han klarer ikke å spise alt det jeg har så jeg skal fryse ned noe.

Melke spreng er ikke noe godt.

 

Vi har også overtatt huset:)

 

Gratulerer lone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte

Må bare rette opp litt på de vitale målen

Han var :

Vekt 3520 Ikke 3620 Men det er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi jeg tok den på husken lille rose så bare å rette ;)

overproduksjon er luksus ja, men godt å vite at du lager nok mat. Bare å pumpe nå så du ikke får brystbetennelse. har hørt at det er rå vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen, Lille rose. Godt å høre at fødselen gikk fort og kjempefint! Gratulerer til deg også Lone, håper du og minsten er i god form :)

 

Jeg er med, Vips! Fredag den 13. er en litt skummel dato, men vi kan jo starte da og møtes på lørdagen ;-) Begynner du å bli litt mer klar nå da? Sist uke ville du gjerne vente flere uker til... Jeg synes det begynner å bli tungt nå. Orker ikke mye om gangen gitt. Bare inn og ut av bilen gjør at jeg puster som en hval... Fy søren for en kondis! Virker som hun sparker/ svømmer seg ned i bekkenet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite nurk i magen: Fredag den 13 er en fiiiiin dag det :) Men vi kan godt ta det på lørdag (søndag den 15 er jo "min egen " termin og forrige kom jo dagen før så da hadde det vært nøyaktig som sist . he he...)

 

Jeg er vel ikke direkte klar, men syns det er så tungt på slutten at det er like greit å bli ferdig med det snart. Er så sykt trøtt hele tida så hadde ikke vært så dumt med litt energi og den kondisen er vel lenge siden forsvant helt ;) Vi er nok søte når vi puster og peser oss gjennom alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, og gratulerer med hus, lille rose :D

 

Litt mer om Lonert sin fødsel:

Simen ble født kl 12.53, med planlagt snitt da. Spinalbedøvelsen virket ikke, så det ble full narkose. Men det var ingen dramatikk, og alt gikk bra. Han var 2660 gram og 48 cm når han ble født :)

Gleder meg til å hilse på han og alle de andre nye (og kommende) babyene her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi det der var ikke store karen :)

Så flott at alt gikk bra selv om spinalbedøvelsen ikke virket!

 

Nå er det ikke mange babyer vi venter på før alt er i boks assa *hopper og danser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:)

Nå har jeg god tid og overskudd til å skrive her:) For en uke siden lå jeg å fødte på akkurat denne tiden. Og nå pumper jeg melk for full guffe til småen, rart å tenke på:) MEn stor koser meg, særlig nånår formen er bedre. Tusen takk for alle gratulasjoner!! Sov Elin skrev misstet jeg mye blod, jeg har hatt lite fra før av, var nede i 7 rett før jeg fødte.. Så jeg var ganske redusert etterpå, måtte klippe og sy i 2 timer etter fødsel, ville ikke vite hvor mangen sting.. Men alt det er det verdt, har en velskapt og nydelig sønn nå:) Fødselen gikk kjempe bra. Fantastiske jordmødre!!

 

Lille Rose: Her har vi overpruduksjon også.. så må pumpe masse. Kan ikke gi hanfra pupp siden jeg er så sår og sliter med tette kanaler. Så skal ha ammeoppfølging på sykehuset på mandag. Det er svært viktig du pumper og kanskje masere lett ellers kan det tette seg som hos meg. Da måte vi inn på sykehuset for å få løst opp knuter her og der:)

Vi har liksom bare tenke på fødselen og atter fødselen, ikke noe særlig på tiden etter med ammingen... MEn ingen problemer med forlite melk nei:P har sikkert 10 flasker i kjøleskapet med melk, så det er vel lurt å fryse en del. Det varer jo i opp til 6 mnd da:)

 

Vi bare koser oss om dagene (osså pumper melk)

JEg håper alle har det bra:) Ha en flott kvinnedag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisene lille rose og 21.feb som har så mye melk...jeg har for lite jeg:( Pumper for harde livet jeg også,for å få i gang melkeproduksjonen ytterligere, men syns ikke det hjelper så veldig. Kan sitte en halv time å pumpe og får bare ut max 30-80 ml...buhuu:( Så her må vi gi tilegg i form av NAN. Er litt lei meg for det....men men. Drkker amme-te også.

 

Tips for å forhindre tette melkeganger er foressten Lecitin kosttilskudd som fås kjøpt på helsekostbutikker. Mamma driver helsekostbutikk, og har mange kjempe fornøyde kunder som er helt avhengige av lecitin mens de ammer. Løp og kjøp!!!

 

Ellers er det jo kjempe fint å høre at dere har det så bra og koser dere masse:)

 

Fortsatt god helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, Vips, nå nærmer det seg! Du var jo så presis sist, så lørdag 14 er heeelt perfekt!! Krysser fingrene for det. Er også klar for å bli ferdig med det, gleder meg faktisk litt til å kjenne at det er igang... Blir sikkert sykt tøff opplevelse, men vi vet jo at det kommer noe godt ut av det :) Liker tanken på at vi er søte når vi puster og peser -håper virkelig på å treffe deg i gangene når det skjer! Håper du får sovet ut og samlet litt energi. Kjenner også at det er svært tungt nå, ikke lett å finne gode stillinger og jeg blir fort sliten. Kjennes som om magen har falt litt ned, ikke fullt så sykt mye press på solar plexus og lungene, men kondisen er ikke noe bedre -puster fortsatt som en hvalross av bare å gå inn og ut av bilen...

 

Lykke til videre med ammingen, Julie og 21.februar. Godt at dere har mye melk 21.februar og lille rose, og håper det kommer seg hos deg Julie. Vil dere anbefale å kjøpe en elektrisk pumpe med en gang? Håper jo å få til ammingen..

 

Gleder meg til å se dere på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...