Gå til innhold

Over 40 år og prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 42 til sommeren, har en nydelig vakker sønn på 2 1/2 år og satte inn egg nå nylig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moro å se at det er så mange prøvere over 40!

Jeg er selv 42, og håper å bli gravid ...

Skrevet

Hei alle sammen! :-)

Hører ikke til her da jeg er gravid nå, men jeg ønsker meg et barn til innen 2 år og da er jeg 44!

Spurte en lege som også er professor på St.Olavs om det å bli gravid etter 43 år og det var helt greit!

Det var faktisk mange der som var 46 - 47 år som er gravide eller prøver å bli gravide, og den eldste som dei hadde hatt som gravid der var 52 år! :-)

Så jeg vil bare si stå på alle sammen, vi er slettes IKKE for gamle! :-))

Klem! :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

40 og prøver og prøver og prøver ICSI...

...orker ikke gi opp enda...håper på et søsken!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

Er 42, blir 43 i år. Har en jente på 1,5 år som vi tenkte kunne ha glede av å få en lillesøster eller lillebror. Prøver så smått, men er ikke veldig ivrige. Hyggelig å se at det er flere i samme situasjon!

Skrevet

Hei, velkommen hit, og så artig. Jeg blir også 43 i år, har ei jente på 14 mndr og ønsker en liten søster eller bror til henne. Vi er jo nærmest i så lik situasjon som vi kan komme :-)

Skrevet

Så flott tråd! Ja, jeg melder meg også inn her! Er 43 år og har mistet to ganger på ganske kort tid. Har fundert veldig på om jeg orker dette flere ganger, det har vært tunge nedturer for hver ma. Vi har ikke brukt prevensjon siden siste abort (januar), men først i dag har jeg tatt et bevisst og klart valg om at jeg virkelig ønsker å prøve. Nå har jeg kjøpt inn vitaminer og satser på å leve ennå sunnere enn vanlig - det funka sist, da ble vi gravide etter kort tid!

Lykke til, hver især! Håper vi er mange som greier å bli gravide og beholde gjennom hele svangerskapet!

Skrevet

Henger meg på denne tråden jeg også! Er 40 år og mannen 42. Veldig fint å se at flere av dere har små barn; det betyr at det er håp for meg også;) Har gått på to runder med pergo og er på dag 29 idag - det betyr frenetisk symptomjakt, men har bestemt meg for ikke å teste før imorgen!

Håper på maasse gravide damer her utover våren!

Skrevet

hei hiver meg på her jeg å er 41 , har en gutt på 5 å tvillinger på 11 måneder, så no skal vi prøve på nr 4, er koselig å se at det er mange voksene mamma å prøvere her da, var lite av det i 08 da, lykke til alle sammen,,, :-))

Skrevet

Jeg må bare si at det er godt for min egen del å se at vi er flere over 40 om prøver.

Jeg er der at det er rett før jeg holder på å gi opp. Nå har jeg prøvd akupunktur - men i dag kom mensen(tre dager før tiden...)

Nå får jeg bare samle meg litt. Da er det faktisk godt å lese at det er flere i samme situsjon som meg...

Lykke til alle sammen.

Ha en fin fin helg.

Skrevet

hei..

Jeg har akkurat fylt 40 år..mannen min og jeg har prøvd i 2 år nå..hadde en SA i november 2008...

mannen min er 45 år..ingen av oss har barn fra før..

fint å se at det er flere rund min alder som er prøvere..

klem,solf vil bli mamma

• 2 uker senere...
Skrevet

Jada er førtitre og blir førtifire i mai. Hatt en kjedlig SA i februar i år, og prøver nok igjen til høsten.

Har og hatt to store muskelknuter som jeg fjernet forrige tirsdag. Vellykket operasjon, og er nå hjemme igjen og er i recovery modus.

Har fått den gode nyheten at vi kan prøve igjen i august etter at vi har hatt en sperre på fire måneder slik at *keisersnittet* mitt får tid til å gro helt og at innsiden av meg får grodd godt og kommet i gjenge igjen.

Akkurat nå har jeg bare øm mage, tjue klips og en bandasje på magen soom minner meg om da jeg var åtte uker på vei. Hehe.

Humøret er toppers og nå gleder jeg meg for hver dag som går.

Ja det blir nok en spire i meg etterhvert ja. Har tatt noen forholdsregler allerede. Og jeg fikk et godt tips fra en lege om å spise folsyre allerede nå og fortsette det hele svangerskapet ut. Jeg gjør som jeg får beskjed om jeg. Hehehe.

Så til dere som sliter litt, prøv å få sjekket om dere kanskje har noen muskelknuter som lager trøbbel for dere. Mine drapsmaskiner var nesten seks hundre gram til sammen. Huff.. Hehe.

Jada ble lang den her. Klems

Skrevet

Hei!

Jeg er 44 år og har en gutt på 22 mnd. Vi har lyst på en til og har planer om å prøve igjen.

Skrevet

Deilig å se at man ikke er den eneste over 40 som fortsatt har drømmen om babylivet.

Jeg er 40, og har 3 barn på 15, 12 og 18mnd, og enda ønsker vi oss en til. Ønsker alle lykke til!

Hilsen

• 2 uker senere...
Skrevet

Blir 44 i oktober, og har nå 10 pp bak oss (IKM i løpet av helgen). Har fra før tre barn - 14, 10 og 3 år, og ønsker oss veldig en til. Har hatt 2 doble pergo-kurer (en rundt nyttår, og en i forrige måned), men har ikke hatt oppfølging av gynekologen overhodet. Skal nå bestille oss en ny time, - også for å få testet om soldatene er svømmedyktige.

Er i perioder inne og leser mye på Over 35 og prøver, men de siste par månedene har jeg ikke vært inne. Prøver å ikke fokusere altfor mye på at dette ser ut til å ta tid - tror det kan virke mot sin hensikt.

Lykke til til alle sammen! Ser jo mange eksempler på at jentene her inne blir gravide etter mye strev og mange jojo-turer, så jeg gleder meg til å se dere på Gravid-lista!

Skrevet

Jeg er 40 og har en gutt på 2 1/2 år. Er i 15 pp etter en SA. Prøvde i 17 mnd før gutten vår satt. Gikk da på dobbel dose pergotime. Har forsøkt pergotime nå også, men har ikke lykkes. Vi skal nå prøve et privat IVF forsøk. Håper å lykkes med det.

Har du forsøkt pergotime og fått tatt blodprøver på at hormonene er bra både med hensyn til el og til feste et evnt befruktet egg? Det har jeg gjort nå og det var veldig ok å vite. (litt mindre å gruble på)...

Etter det jeg ser her inne er det håp for oss alle. Her har det blitt mange gravide etterhvert.

Lykke til og tvi, tvi for alle oss voksne damer.

Skrevet

Da vi startet med første doble pergokur, tok vi blodprøver både før kuren, under kuren og etter kuren. Prøvene ble ikke tatt hos gynekologen, for dagene klaffet slik at vi måtte ta prøvene på helligdagene i jula, - derfor ble det Volvat. Prøvene skulle sendes til gynekologen vår, men vi har ikke hørt noe fra henne om resultatet av prøvene. Sløve vi også, som ikke har etterlyst dem... Skal man da anta at hormonnivåene var "normale"?

Nei, vi må nok få oss en ny time fortere enn svint!

Hadde IKM nå i helga, ikke fått mensen ennå, men ettersom jeg gikk på pergo forrige måned, er jo syklusen litt lengre. Så - jeg prøver å late som ingen ting - antar egentlig at spiren ikke sitter (vant med det nå...).

Kristineee, har du prøvd akupunktur?

Foreløpig har jeg ikke svaret på om akupunktur hjelper for å bli gravid, men jeg har generelt hatt gode resultater både på meg selv og barna av akupunktur - alt fra hemorroider (under forrige svangerskap), til bihulebetennelse og kurering av vorter (det siste akupunktur i kombinasjon med homeopatiske medisiner).

Så - har troen på alternative metoder!

Skrevet

Hei

Vet ikke helt om jeg er prøver, men jeg vil nok bli det etterhvert.

Fyller 40 om 3 uker.

Vi mistet vår lille gutt bare 4 timer etter fødselen for snart 6 uker siden, ble født 2 1/2 mnd for tidlig (uke 29+6)

Vi vil nok prøve igjen, men ikke enda.

• 4 uker senere...
Skrevet

Til dere som tror det er for seint, vi er jo forskjellige.. så jeg skal ikke skape noen forventninger; men jeg ble gravid i alder av 45. Trodde jeg var i overgangsalderen. Mannen er på samme alder.

- Så gi ikke opp, hvis du vil ha barn.

Skrevet

Heihei:-)

Første gang jeg er innpå her, men kjekt å dele erfaringer! Jeg er 42 år (snart 43) og har en gutt på 23 og en på snart 11 mnd. Ønsker veldig en bror eller søster spesielt for lillegullen, har akkurat hatt EL og begynt å prøve igjen fra denne mnd. Er veldig spennende og er foreløpig optimist, selv om det ikke trenger å være like lett denne gang!

Stå på alle sammen!:-)

Heffalump

Skrevet

Hei alle dere som er over 40!

Jeg blir 42 år i september, er gravid i uke 6 nå. Er veldig spent og litt nervøs denne gang. Hadde en SA i mars dette år. Er derfor redd for at det samme skal skje en gang til. Har fra før fått 4 barn. Mistet nr 3 da hun var nesten 1 år gammel av Osteogenesis Imperfecta. Den eldste er snart 18 år og den yngste er snart 7 år. Har fått meg en kjæreste som har tre barn på samme alder som mine, og nå får vi håpe at vi endelig får et barn sammen. Det blir mange unger, he he, men alle er hjertelig velkomne hos oss. Det jeg vil spørre om er følgende: Jeg har en mor på 72 år som bor hjemme hos meg. Hun ble mildt sagt fly forbanna da hun så at jeg hadde den SA i mars.. Det var litt spesielt fordi vi var i bursdag og jeg blødde noe så vanvittig at jeg måtte kjøres rett til sykehuset. Jeg hadde ikke turt å sagt det til noen at jeg var gravid pga fare for abort de tre første ukene. Dere får ikke tro at jeg fikk noe trøst derfra nei! Hun kjeftet på meg i flere uker etterpå og sa at det var nok unger, jeg måtte være glad for de jeg hadde, at vi ikke var voksne folk som ikke brukte prevensjon osv..! Unga mine støttet meg og var sinte på sin bestemor pga hennes oppførsel mot meg. Jeg tør rett og slett ikke å si noenting til henne når de tolv ukene har gått! Hva skal jeg gjøre synes dere? Magen har alt begynt å vokse, og det begynner å synes..Uff, det er ingen lett situasjon!

Dette ble et langt innlegg, men jeg håper at noen kan svare meg!

Skrevet

Spennende, "Svolvær"! :-) Har hørt om flere tilfeller der kvinnen har trodd at det var overgangsalderen som gjorde seg gjeldende - og så viser det seg at det er ei lita spire! Det jeg lurer på, og som du kan svare på dersom du vil: Bar du fram barnet? Jeg spør fordi jeg er "moden" selv, og har blitt gravid, men har mistet to ganger. Er litt redd for å forsøke igjen, av redsel for å ikke greie å fullføre svangerskapet. Det er jo større sjanse for å miste når man er over 40.

Skrevet

Jeg er også 45 og trodde jeg var i overgangsalderen. Mensen har kommet med kortere og kortere mellomrom siste årene, helt nede i 22 dager for noen ganger å komme etter 28-29 dager. En dag var jeg typisk premenstruell (brystspreng, murringer, oppblåst) uvanlig lenge og mensen kom ikke til forventet tid. Tok en gaviditetstest bare for å ha gjort det, og da skjønte jeg at det er mange måneder til mensen eventuelt kommer neste gang, og det er IKKE overgangsalderen:D

Spira satt godt den, har ikke sett en dråpe blod siden midten av januar:) Så ikke gi opp alle dere som er under 45 og prøver. Det er mulig å bli gravid!

P.S. Skulle ønske jeg kunne smitte ALLE her inne..;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 44 om to dager og har akkurat mistet i SA for fire dager siden. Vi har ikke aktivt gått inn for å prøve som vi begynner med nå, men vi har heller ikke brukt prevensjon på to år. Akkurat nå er jeg litt lei meg men gleder meg til å se hvordan det går med oss:-)

takk for at du gir håp for graviditet etter 44 år:-)))

Skrevet

Det har vært fint å være her og bli oppmuntret til å fortsette å prøve, men nå takker jeg for meg.

Lykke til alle sammen, ønsker dere alt godt.

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...