Håper :-) Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Heia! Er det flere som meg som er over 40 år og prøver å bli gravide? Jeg er 44 år. Har en gutt på 2 år og 8 mnd. Masse hilsen
Gjest Julie håper Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg er 41 år, 42 til sommeren og prøver å bli gravid. Ingen barn fra før. Prøvde litt før jul, hatt en pause. Og skal prøve igjen nå. Spennende :-) Virker som det ikke er så stor aktivitet på disse sidene. De fleste har nok travle dager. Jeg også. Men titter innom mellom slagene.
Tobarnsmamma!!! Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er også her. Akkurat fylt 41, var gravid i høst med aborterte i uke 14. Prøver igjen nå.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Heisann! Jeg er også her, 42 år gammel, og ønsker veldig en liten søster eller bror til tulla vår som er 12 mndr. Artig at vi er flere :-)
Håper :-) Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 Heia! Det er fint å se at jeg ikke er aleina :-) Nå vil jeg krysse fingrene for oss alle - og håpe at det lykkes for oss. Klem
sister wanted Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Er 43 og har et barn på 3 år. Håper på en til. :-)
Vegaspia Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Heisann, Eldst foreløbig da ) Er 44 år og har ingen barn fra før. Prøvd i 2 år nå (fant mannen litt sent ja , gravid 07 men mista uke 8. Gir ikke opp håpet ennå, prøver akupunktur igjen etter flere runder med forskjellige akupunktører. Godt det er flere i samme situasjon ) Lykke til jenter )
lolas Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Hei, akkurat passert 40 og klar for â pröve igjen etter en SA i romjulen. En trist jul, men etter et par uker föltes alt lysere igjen... Hâper nâ veldig pâ et sösken til vâr sönn som blir 3 i april! Krysser fingrene for alle her inne!
Håper :-) Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2009 Hei på deg :-) Jeg fant også min mann seint, og vi har så langt vært heldig å få en liten gutt.Det skal nok lykkers for deg også :-) Vi har hatt to abortet på de siste to årene - og det er nå 10 mnd siden sist. Nå er jeg litt bekymret for at jeg muligens ikke klarer å bli gravid igjen - men vi prøver fram til sommeren vi :-) Ser at du skal prøve akupunktur - hvordan fungerer det, og hvor ofte har du tatt? Er det i forbindels med eggløsing du hat tatt akupunktur? Kan du ikke fortelle litt mer om dette da ? Har vært nå og fått akupunktur for tette bihule - og tenkte jeg skulle høre om hun kunne hjelpe meg med dette også da .... Klem
Håper :-) Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2009 Lykke til til deg også :-) Vi hadde en abort for 10 mnd siden, og det er trist det. Skjønner hvordan du har det. Jeg krysser også fingrene for oss alle :-) Klem
Agne Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Jeg blir 43 år til sommeren. Har nå prøvd i snart 4 år. Hadde en sa i au.05 og sden da har livet mitt dreid seg om å bli gravid igjen, egentlig ganske tragisk. Jeg har tre barn fra før, eldste datter blir 18 år i april, kan nesten ikke forstå at det snart er 18 år siden vannet gikk og hun ble født. Minstegutten fyller 7 år i år. jeg har fortstt samme mann så vi vet jo at vi kan få barn ilag. Jeg er så glad over å se at det ikke bare er jeg som er over 40 og vil ha barn. Jeg er vldig engstelig for at overgangalderen skal begynne snart, da jeg har litt uregelmessige blødninger. Jeg liker nå å tro at det skyldes stress.... Jeg har overhodet ikke planer om å legge babyprosjektplanene på hylla og vil bare fortsette å vente på en positiv test. Hørte om en barndomsvenninne, en 64 modell, som skal ha sin førstefødte i år, sånne ting gir meg utrolig håp. Jobber med en dame som fikk nr 4 og 5 v hhv. 43 og 45 årsalder. Her er bare å fortsette å stå på. Klem!
Håper :-) Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2009 Heia! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier at alt dreier seg om dette med å bli gravid. Jeg har hatt fokus på dette så lenge, og ønsket har vært så sterkt om å få en søster eller en bror til den lille vi har fra før - så jeg blir til tider litt desperat. Jeg har heller ikke gitt opp, selv om alderen sier sitt, men jeg krysser fingrene for oss alle :-) Så i løpet av 2010 har vi alle fått en liten til :-) Ha en fin fin fredag.
vill ha en 3a Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 Här kommer en till gammal dame! Jag blir 45 år i sommar... Vi prövar att bli gravida med no3 (har en gutt på 3,5 och en jente på 1.5år)... men det går väl inte så bra just nu... var gravid men miste i uke6+3 (tisdags) så jag är lite nedför just nu. Men vi vill iallafall pröva ett tag till. Jag går på akupunktur för att få regelbunden cykel efter födsel och amning. Ammar faktiskt lite fortsatt, vilket gör att jag är rätt trött om dagen. Borde sluta helt... Hoppas hoppas, det gör vi alla!!!! Fint med en sån här tråd, vi får hålla ihop och hejapå varanda!
Håper :-) Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2009 Huff, det var trist å høre da! Jeg føler veldig med deg. Skjønner at du er litt ut av lage nå ja, og at du er så flink å amme i tillegg - gjør jo at energien blir litt tappet. Du sier du går til akupunktør - hvor ofte går du der, og synes du at det hjelper? Lykke til til deg også - også håper jeg du føler deg litt bedre, selv om det er tung, Klem
vill ha en 3a Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Tack för omtanken! Det känns lite bättre redan tycker jag! Det är litt lustigt, men först kändes det inte alls och sen i fredags när jag satt och väntade på Rikshospitalet för att få en immuniseringsspruta (är Resus neg), så kom det över mig fullständigt. Var så där lagom kul med alla magar på poliklinikken... Antar att det är bra att gråta lite, annars vore det ju konstigt. Jo, jag började med akupunktur när jag fick tillbaka mensen efter födseln. Tänkte att om vi skulle få till en 3a, så måste vi stå på lite. Jag har gjort den sedan i oktober 1 gång i veckan (med litet uppehåll kring vinterferien). Tanken är att balansera hrmonerna och se till att det blir ägglossning regelbundet - och det har fungerat. Jag får även homeopatmedicin. Jag tror att min kropp behöver lite hjälp! :-). jag kan verkligen rekommendera det - Det är dessutom väldigt skönt med zoonterapin (fotmassage). Det blir lite spännande att se hur fort jag får ägglossning igen efter SAt. Är visserligen inställd på 3-6 uker, men man kan ju alltid hoppas att det går fortare. För mig känns det också skönt att göra ngt för att få till det. Fungerar det inte, så har jag iallafall försökt. Homeopaten menar att äggkvaliteten har med hormonbalansen att göra (+ ngt mer kankse?), så då borde det ju vara bra när man är 44+!
Håper :-) Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. mars 2009 Jeg skjønner godt at du begynte å gråte når du var på Riksen. Når det er slik at du akkurat har mistet, og ser de som går med fin rund mage - ja da kommer tårene lett. Jeg hadde en stor sorg i nov 08 da min termn skulle vært - felte noen tårer da ja... Jeg skal prøve ut akupunktur nå til uken. Har ikke gjort det før. Jeg vet hun jeg skal til er homeopat - så jeg skal høre litt med hva hun anbefaler meg. Ellers har jeg hatt en periode over jul det jeg har ikke vært så flink med hva jeg har spist osv. Jeg har tatt med et glass rødvin i ny og ne, men nå er det slutt på det. Vi får holde kontaktet her, fint å høre hvordan andre har det - og om det er noen av oss som lykkes. Ha en fin søndag.
Akki42 Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 vi er et par på 43 år.har prøvd sïden 2006. ble gravid desember 2007,fikk en SA januar 2008. har siden prøvd. jeg har to jenter fra forige ekteskap 9 og 11 år, han har ingen, akershus. går nå på Pergo.
Håper :-) Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #18 Skrevet 2. mars 2009 Ser at vi er mange :-) Trist at du har mistet, neste gang sitter den! Og nå er det noen her som blir gravide - så spennende! Da kommer sikkert vi etter vi også!
toi Skrevet 2. mars 2009 #19 Skrevet 2. mars 2009 Hei hei til dere!Er snart 41 og vi prøver også!Hadde en SA i desember i fjor så nå er det bare å prøve på nytt.Har ett barn fra før men ønsker så innderlig ett lite knøtt til........
1stegangsmamma43 Skrevet 2. mars 2009 #20 Skrevet 2. mars 2009 Ja da tusler jeg inn her.. Litt trist for tiden fordi vi spontanaborterte nå i helgen. Babyen vår var dødt i uke åtte og bitteliten i forhold til angitt mål. Uff så vemodig ja...men vi skal forsøke en gang til. Vil bare si at jeg har fått kjempegod hjelp av gynavdelingen på StOlavs, og teamet rundt oss er der 24/7. Især nå som jeg venter på at neste HCG test neste uke skal være veldig lav... Glad for å se at det er flere her som er litt oppi alder..og som har strevd litt... Klem fra meg som har en liten engel på samvittigheten...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. mars 2009 #21 Skrevet 2. mars 2009 Føler sånn med deg, vet hvordan det føles, ønsker deg masse lykke til fremover!! Vi var heldige og har fått verdens nydeligste tulle på tredje graviditeten, hun er snart 13 mndr. Nå håper vi veldig på en lillesøster eller bror til tulla vår. Men, jeg vet også at veien kan være lang, men håper vi slipper det denne gangen... Sliter litt med uregelmessig mens, og er derfor også litt usikker på om jeg har EL, men denne måneden både temper og tester jeg, så jeg håper jo. Jeg ammer fortsatt litt, så det kan jo være en litt forstyrrende faktor...
Vegaspia Skrevet 2. mars 2009 #22 Skrevet 2. mars 2009 heisann jenter ) Håper:O) du spurte meg litt om akupunktur... jeg var gravid for snart 2 år siden og da gikk jeg til akupunktur, brukte oxo pergo. Har stor tro på at det er akupunkturen som hjalp på. Jeg bytta akupunktør etter et år ca... trodde jeg skulle greie det på egen hånd men nei... gikk i flere mnd der, men følte han bare satte nålene og ferdig med det. Merka ikke store greier, jo litt når jeg hadde el..da brumla det i magen endel. Ble dyrt for meg etter en stund så jeg sa stopp der. Rett før jul nå startet jeg hos ei anna dame i Lier, hun var helt anderledes...som å komme til himmelen, ble tatt skikkelig godt tatt vare på. Dessverre tror jeg at jeg ikke tålte en akse hun satte, så det endte med at jeg fikk "mensen" i hele mnd. Med opphold på 2 dager hvor hun prøvde å stoppe det. Fikk mensen, mega blødninger, men etter at den var ferdig var jeg fin igjen. Jeg har ikke råd å gå hver uke (selv om hun er en engel og har slått av prisen for meg) men går der så snart jeg får mensen og i enten 2 eller 3 uker... ettersom jeg har penger. Hun sier at det er viktigst fra mensen og til eggløsning. Så jeg håper gullegget slår til, gjør det ikke det i løpet av våren/sommeren er dette siste prøving for meg. Da reiser vi uansett til Las Vegas og koser oss der noen uker. Blir jeg gravid blir jeg selvfølgelig hjemme, siden min sambo ikke lar meg reise utenfor Liers grenser om jeg skulle bli på vei ) Ble litt lengre svar enn jeg trodde, men godt å skrive litt frustrasjon av meg... ikm er forresten va 12 mars så kryss fingrene for meg jenter. Så krysser jeg for dere ) Ha en god mandagskveld.
Håper :-) Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #25 Skrevet 3. mars 2009 Takk for svar Vegaspia! Hørtes ikkke noe godt ut med mens en mnd. Fint at du fikk ting i ballanse igjen da. Jeg skal til akkupunktur til uken, vet ikke hva hun anbefaler av timer - og hvr ofte. Er litt spendt på det! Ja, gullegget slår til i løpet av våren - det er jeg helt sikker på. Og jeg krysser fingrene for deg jeg , og alle oss andre også : Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå