Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Sønnen min våkner fortsatt 2-3 ganger om natta.å som regel roer han seg ikke før han får flaske.Vi står opp i 08-0830 tiden.han får grøt til frokost, en flaske mme eller moset banan og vann til lunsj, begynt med litt middag nå de siste 3 dagene, enten moset gulrøtter eller potet blandet med mme, og grøt og mme til kvelden.han legger seg i 1930 tiden, å våkner alltid i 23-2330 tiden,å drikker da som regel 200ml mme.så våkner han igjen i 0330 tiden.prøver da å gi bare smokk eller vann.men som regel må vi bare gi tapt å gi mme.da kan det holde med en kald skvett fra forrige flaske, men da sovner han hvertfall igjen.når han nå får så mange måltider skal det vel hverfall ikke være nødvendig med mat på natta??men våkner da fortsatt hver 4 time.hvordan er det for dere??hvordan kan jeg venne av han denne uvanen?er jo tydelig at han ikke må ha mat hver gang han våkner,men bruker det som å kunne sovne igjen liksom. blir snart gal jeg, våkner mange ganger pr natt, å ikke bare siden gutten kom,men også de siste 4mnd av svangerskapet.lengter etter en hel natt sammenhengende søvn:(
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Når skal jeg gi den da??han får jo to grøtmåltider og middag,noen ganger også moset banan,itillegg til mme.gi velling når han våkner for første måltid på natten da eller,i 2300 tiden??gir du vellingen fra vanlig tåteflaske?og hvordan blander du den?jeg gav han litt velling før jeg begynte med grøt,men han hadde vanskelig for å få den ut av flaska.måtte ordne litt større hull i smokken på flaska,å da ble det altfor stort for vanlig mme igjen.
Hilde_85 Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Har ingen forslag, min sønn å 8 mnd våkner slik som din. Og da er det mm han skal ha. Så han er jo sulten. Men sovner jo rett etterpå
Margrethe:-) Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 De slutter ikke og trenge mat om natten før de får tilstrekkelig med mat på dagen, det er min erfaring.. Jenta mi har fått fast føde siden 4 mnd og er nå snart 7. Hun får 3 fulle måltider med grøt 1 middagsglass og litt frukt+ melk til mellommåltid, det er ikke før nå siste 2 ukene hun ikke har hadt behov for mat om natten.. Hun våkner stadig da, men det er nok tennene..
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Vet du, de aller fleste barn som trenger å nattavvennes, nattavvennes ikke uten protest. Han våkner nok av gammel vane. Ja, det kan bli litt protester, spesielt den første natten. Gi vann, trøst og smokk. Siden han spiser 2 ganger om natten så ville jeg først kuttet den første flasken ved å dra ut tiden før han får den. Jenta mi er 6,5 mnd og sover fra 19 til 07-08 uten mat. Hun var illsint de første 2 dagene men jeg trøstet, ga vann og smokk. Nå har hun fått en litt annen uvane etter at hun ble nattavvent og det er at hun vil sove sammen med meg når hun våkner på natten. Men, det er greit for meg. Vi koser oss vi og jeg savner henne de gangene hun ikke våkner og vil sove hos meg....hehe. Men, du må sørge for at han får nok med mat på dagen. Jeg ville ikke gitt velling på natta, det er tungt fordøyelig i forhold til melk og vil sikkert gjøre at han vil sove mer urolig. Har du prøvd å vanne ut melken hans litt ? Gjør den tynnere og tynnere til det bare er vann ? Eller kutt ut mengden litt, lag mindre og mindre for hver natt ? Stå på, dette klarer du. Sov mye på dagen når han sover slik at du blir fit for fight når natten kommer. Er man utslitt selv så tyr man til den mest lettvinte løsningen : )
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2009 Takk for fint tips:) jeg er nok enig med deg at det er mer vanen at han våkner hver 4 time.for han drikker ikke så mye om natten.til det måltidet i 23 tiden,kan han nok helle i seg hele flaska, men til det måltidet i mellom 3-4 drikker han bare en skvett.fristet til å ta noen netter med skriking,men problemet her er at jenta mi på snart 3 år sover vegg i vegg,det gjør vi alle da vegg i vegg med hverandre,å hvis han hyler en stund,så våkner hun også.hun er ikke den enkleste for tiden hun heller,så det blir bare rabalder. samtidlig så gråter han ikke bare,han hyler veldig når han gråter..hehe.så må liksom kjapt opp før det jomer skikkelig..jeg klikker snart...syke tanker om natta når jeg må opp så ofte,å klarer ikke å legge meg til ro,for jeg ligger liksom å venter og lurer på at han snart våkner..huff.. prøver å gi vann og,men da går det bare kortere tid før han våkner igjen, å tilslutt gir jeg opp å gir mme igjen:( jeg gir 3-4 måltider med mat på dagen, men ikke alle måltidene han spiser opp alt da.men grøten til kvelden går som regel ned..
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2009 dytt..merkelig at denne havnet laaaangt nede på siden etter jeg skrev forrige innlegg..hmmm
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Skjønner problemet med skriking og eldre barn. Har en på snart 3 år selv, men han har heldigvis sovet seg gjennom det hele og jenta mi har volum på skrikingen sin hun også...hehe. Har du prøvd å legge han i senga di når han våkner ? Event. la storesøster sove borte en natt slik at dere kan ta kampen da ? Første natta pleier som regel å være verst.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2009 Ja tror kanskje vi må sende henne til mormora si en helg..hehe.d kan funke.å ta en natt hver jeg og sambo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå