Gå til innhold

Maxi-cosi nyfødtdel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt kan barnet være når man kan fjerne denne? Tenker ikke bare på puta, men hele greia (ringen rundt hodet). Har gjort det nå på min 5mnd-datter, men synes hodet hennes vingler en del fra side til side.. Vet ikke om hun er for ung og kan skade nakken?

Forresten, har maxi-cosi bilsete nr.2 som kan settes begge veier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme sete, og dette ble jeg nysgjerrig på. Etter å ha sett på MaxiCosi sine egne sider fant jeg ut at nyfødtdelen _ikke_ skal brukes til barn over 4-5 mnd.

Småtten min sitter allerede med hodet veldig tett oppi den hodebeskytteren...og han er fem uker og to dager i dag. Hm... Men det skal jo gå an å ta ut puta, men bruke hodebeskytteren, så etter hvert må vi vel gjøre det. Håper vi kan vente ei stund ennå.

Skrevet

Jeg har også maxi cosi setet og vi tok bort nyfødtdelen da hun var ca 3,5 mnd.. Da så det ut som hun ikke fikk ordentlig plass til skuldrene sine og hun satt ikke godt. Men hodet vinglet litt da hun sovnet i bilen så vi snurret et helseteppe til ei pølse og la rundt hodet hennes sånn at det fikk støtte. Det brukte vi til vi så at hun ikke trengte det lenger.

Skrevet

Nyfødt delen består av 2 deler; "pølsen" rundt hodet og en pute under rumpa. Man kan ta ut skumgummien i den delen under rumpa, det gjør at man kan bruke den noe lengre.

Vi brukte den litt lengre enn det bruksanvisningen tilsa nettopp fordi lillegutts hode fikk helt feil vinkel og vinglet uten. Det kan hende at Maxi Cosi har satt 5 mnd som sin standard basert på gjennnomsnittelig hodestr, men alle barn er jo forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...