Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordan Daniel.

Greit nok at han syns JEG liker merkelige navn, men det der er jo ikke pent engang.

Daniel er veldig fint, men Jordan blir jo helt feil.

Vi har lyst til å ha Daniel eller Andreas som mellomnavn, men de navnene vi har, passer ikke helt inn med de.

Storm Andreas er et navn vi begge er enige om.

33 dager igjen til termin, og det er det eneste navnet vi har, og jeg vet at jeg ikke kan støtte meg på det fordi sist gang endra jeg meg når jeg fikk se ungen.

Trenger hjelp, ettersom jeg ikke får til å tenke navn i det hele tatt. Så vær så snill, kom med noen forsalg hvor Daniel og Andreas er mellomnavn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å finne noe som passer før de to navnene, i og med de navnene er mer normal å bruke først :)

Eneste jeg kommer på er Kim daniel, så lite hjelp her i fra :P

Skrevet

Ja, BF vil helst bruke Daniel, det vanskeligste navnet å finne noe til :P

Kasper Andreas, Nicholas Andreas & Devin Andreas har vi tenkt litt på også.

BF vil helst ha Daniel, så blir det litt verre.

Men jenta har mellomnavnet sitt foran fornavnet, så om Daniel eller Andreas er foran fornavnet er greit.

Skrevet

Sølve Andreas

Ole Andreas

Sander Andreas

Daniel Andreas=)=)=)

Idar Andreas

Jon Andreas

Peter Daniel

Ole Daniel

Kim Daniel

Daniel Andre

Daniel Alexander

Daniel Martinius

Skrevet

Daniel Andreas har vi tenkt på :o)

Takk for veldig mange fine forslag turid84!

Vi har noen favoritter selv også.

Nicholas

Felix

Storm

Kasper

Devin

Skrevet

Devin, Kasper og Nicholas er kjempefine ;-)

Alle passer med Andreas som mellomnavn. Jordan Daniel er ikke noe fint ;/ Daniel er ok, men Jordan?!

Uansett, hva med Nathaniel? Det minner jo litt om Daniel.

Eks

Devin Nathaniel

Kasper Nathaniel

Nicholas Nathaniel (dette ble litt langt)

Ellers liker jeg navn som Noah, Lucas, Nikolai, Filip, Kyan, (Ki-an), Simon, Michael, Jesper, Jonathan, Maximillian.

Kanskje noen av dem passer til Daniel? ;-)

Skrevet

Nei, Jordan Daniel er overhode ikke pent! :P

Nathaniel har vi tenkt litt på, men jeg er liksom så redd de ikke skal passe med de andre navnene, Devin og Kasper osv. Er så redd for at det skal bli total kræsj, men det blir kanskje ikke det?

Nikolai har vi også satt opp på lista vår, og flere av de navnene du syns er fine, har vi også :o)

Skrevet

Ja, tror vi har ganske lik smak :)

Jeg synes ikke Nathaniel blir noe totalkræsj med Devin, Kapser osv. ;)

Nikolai er også pent :) Er dere sikre på at dere skal ha dobbeltnavn? Jeg aner ikke hva jeg liker best ;p Akkurat det, skal BF få bestemme :P hehe.

Svar på inlegget, kanskje jeg kommer opp med noe som passer, hvis du skal ha dobbeltnavn! ;) Eller skal hvertfall prøve :P har barnet noen søsken fra før? Det bør lixom ikke bli Lars Morten og Nathaniel Andreas ;p Ikke det at jeg tror du hadde kalt barnet ditt Lars Morten assa;p

Skrevet

Kan dere ikke vente å se til ungen er født for å se hva han passer til å hete da :)

Skrevet

Det er jo lurt å ha noen å velge mellom da, navnevalg kan ta sin tid :D

Skrevet

Jeg hadde i hele svangerskapet fundert på navn, Maiken Amalie, Ariella Alexandrea osv.

Men tilslutt fant jeg ut at jeg skulle sjekke hvilket navn som var den dagen jeg tok gravid testen :)

Så det endte med at det ble Sarah for det er navnedag 16 mai da hele livet mitt forandret seg :)

Jeg var alene helt fra uke 4 av svangerskapet så bf hadde ingenting han skulle ha sagt angående navnevalget.

Han ville ha Sabrina, men jeg sa siden du verken ringer eller stiller opp når jeg virkelig trenger deg kan du bare glemme å bestemme noe som helst hehe.

Skrevet

Daniel Andreas som foreslått her var fint!

Storm Andreas er fint

Lars Andreas

Karl Andreas

Mats Andreas

Jørgen/Jens Andreas

Frans Daniel

Bror Daniel

Skrevet

Så bra, Jeanette! Når mannen ikke stiller opp, kan han drite og dra! ^^ haha xD

heter datteren din Sarah da, pga navnedagen 16.mai, da du tok testen? hehe, hva hadde du gjort om det var et navn som Oddbjørg den dagen? ;p Mener ikke at alle skal synes Oddbjørg er stygt siden jeg ikke liker det, men regner meg at du ikke liker det navnet, så lenge du kom opp med Sarah ;p Lixom, Sarah og Oddbjørg er jo to vidt forskjellige navn! ;p

Skrevet

Devin Nathaniel

Kasper Nathaniel

Nicholas Nathaniel (litt ''mye -N)

Noah Nathaniel ( litt ''mye'' -N)

Nikolai Nathaniel ( passet ikke så bra :/ )

Lucas Nathaniel (synes dette var fint)

Filip Nathaniel (kanskje bedre å skrive Philip Nathaniel?)

Simon Nathaniel (passet ikke, og to n'er etter hverandre er dumt)

Michael Nathaniel (uttales Mikael Nathaniel, men ble langt da)

Jesper Nathaniel (dette passet ikke SÅ bra)

Jonathan Nathaniel (ble veldig langt)

Maximilian Nathaniel (Langt, + at det er 2 -n'er etter hverandre, noe jeg ikke liker ;p )

Jeg synes Devin Nathaniel var fint, selv om det er to ''n'er'' etter hverandre. Philip Nathaniel også. :) Kasper Nathaniel var fint, men lurer på om det blir litt gammelt + nytt?

Mine favoritter er Lucas Nathaniel, Philip Nathaniel, Devin Nathaniel/Kevin Nathaniel :)

Dennis Nathaniel var også kult da ;)

Skrevet

Storm Andreas likte jeg ikke :/ Andreas er pent, men Storm misliker jeg sterkt ;p hehe.

Synes hvertfall 1.navnet bør være to stavleser. Eks.

Jo-nas

Lu-cas

Den-nis

Fi-lip

De-vin

Ke-vin

Nicholas Nathaniel og Maximilian Nathaniel blir veldig langt ;S

Skrevet

Ja, han har ingen rett til å bestemme noe som helst, jeg er 100% alenemor, han har sett jenta si 2 ganger, har enda ikke skrevet under farskaps papirene :( Snuppa er 14 mnd blitt..

Ja stemmer, syns det er koselig å ha en mening/historie bak navnet :)

Hehe hadde nok ikke valgt oddbjørg nei, men likte Sarah veldig godt så da ble det det navnet.

Og hun er virkelig en Sarah, kler navnet sitt veldig godt, Snuppa har Kristine som mellomnavn, oppkall etter faren min, men bruker ikke det til vanlig.

Skrevet

Sarah Kristine var pent! :) Heter faren din Kristian da eller? Regner med det, siden hun er oppkalt etter FAREN din ;p

Skrevet

Ja det er virkelig ett navn jeg er veldig godt fornøyd med :D

Mhm han heter Kristiand :) og pappa igjen er oppkalt etter sin avdøde onkel som døde få mnd før han ble født.

Syns det er koselig med oppkall :)

Skrevet

Jeg liker bare Andreas av alle nevnte... Så ville valgt det.

Skrevet

Lucas Nathaniel var fint :D Nathaniel ''erstattet'' Andreas da, i dette navnet. Lucas Andreas blir for dumt ;p ( 2*-as).

Skrevet

Daniel Andreas

Nathaniel Andreas

Skrevet

Oi!

Jeg har fundert en god del i helgen, og jeg har egentlig ikke kommet fram til noen nærmere løsning. Jeg har brukt hele graviditeten på å fundere på navn, så det hadde vært deilig å ha noen klart til han kommer ut.

Daniel Andreas har jeg egentlig ganske lyst til at han skal hete, men det er så synd at såpass mange jeg kjenner heter Daniel. Er uansett ikke så mye med de, så det spiller vel egentlig ingen rolle ;p

Aller helst vil jeg ha et kort navn foran, og et litt lenger bak.

Kasper, Devin, Nicholas og Felix liker jeg best. Vi tenkte at hvis vi skal oppkalle han etter Daniel, så er det lettere med Nathaniel. Føler at det er mer som passer til det.

Jeg er litt redd for at om vi velger Nathaniel som fornavn, så kommer vi til å forkorte navnet.

Det samme med Nicholas :/

Takk for mye hjelp iallefall! ;o) Føler at jeg etterhvert begynner å komme mye nærmere noen valg her nå :o)

Skrevet

Han har forresten en storesøster som heter Sadie Leana. Vi bruker ikke Sadie så ofte, hun har det navnet mest fordi slekten på farssiden (noe av den) er arabisk og muslimsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...