DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 har begynt på metformin. første uken skulle jeg ta 1 tablett om dagen, andre uke 2 tabletter om dagen, og 3 uke 3 tabletter om dagen. og etter det 3 tabletter hver dag ut resten av dette året.. men hvis jeg tar mer enn 1 tablett om dagen blir jeg så utrooolig kvalm. jeg tok ingen tabletter i helgen for å se om det var metformin som gjorde at jeg ble kvalm, og det var det. nå har jeg begynt igjen, og er så kvalm at jeg ikke orker noen ting.. er dette normalt?! går det over av seg selv, eller skal jeg kontakte lege?
lindynatt Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Det går over av seg selv, men IKKE øk dosen FØR kvalmen har gitt seg over en tid.. Ikke alle tåler metformin i så stor dose som man burde ta, jeg tar 1000mg pr dag, brude ta mer men da er jeg kvalm, får diaree osv. Det kan hjelpe å ta metforminen til middagen/hovedmåltidet... i alelfall sammen med mat.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Hold dosen nede før du tar flere tabletter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå