Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 9 måneder gammel gutt som snur seg og vil sove på magen om natte. Han sover på eget rom, så vi går inn til han å snur han tilbake mange ganger i løpet av natten /kvelden. Når han ligger på ryggen/siden så sover han veldig urolig. Men når han sover på magen sover han tungt og våkner sjeldnere.

Mitt spørsmål er, kan de "få lov" å sove på magen når de er så store at de kan snu seg frem og tilbake av seg selv. Han ligger aldri med hodet ned i madrassen men til siden. Så han puster fint.

Man blir jo litt småstressa av "krybebdød-prat". Da de mener at de skal sove på ryggen til de er over 2 år.

Vi gjør jo selvfølgelig det som er tryggest for gutten vår, selv om både mor, far og barn kunne tenkt seg en natt uten gråt og avbrutt søvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt det, at når de snur seg selv er økt fare for krybbedød ikke lenger tilstede ved soving i mageleie...men kanskje noen andre kan bekrefte dette med sikkerhet?

Skrevet

Det har jeg også hørt. Min sønn på 20 mnd ligger så urolig og sover nesten aldri på ryggen. Skulle vi ha snudd han hver gang, hadde jeg hatt jobb hele natta. Så lenge de snur seg selv, er det ingen fare.

Skrevet

Han kan fint sove på magen. Jenta vår begynte å snu seg over på magen da hun var 4,5 mnd., også i søvne på natta. Hs sa da at så lenge hun snudde seg selv, så var det bare å la dem ligge sånn, men de skal alltid legges ned på ryggen i våken tilstand. Det var nervepirrende i starten, men nå tenker vi ikke noe mer på det. Det tok jo flere mnd. før hun snudde seg andre veien, men på magen skulle hun...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...