Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan vet man forskjellen? Legen min mener det er løsning, kirpraktor mener jeg har bekkenlåsning, og at det er noe jeg har gått med lenge. (Men det er nå som gravid jeg sliter med smerter) Vet ikke hva jeg skal tro, og om jeg bør fortsette hos kiropraktor. Hører så mye forskjellige meninger om dette. Legen har henvist meg til fysioterapi.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139665383-bekkenl%C3%B8sning-eller-bekkenl%C3%A5sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg har bekkenlÅsning, og har hatt det i mange år (husker jeg ble behandlet for det allerede som 17-åring, lenge før det var snakk om graviditet) Legen mente også bekkenlØsning, men faktisk er det alt for mange som får den diagnosen som ikke har problemer med det, men med andre ting. Går til kiropraktor, og har god effekt av behandlingen. Legene har lite med kiropraktorene å gjøre, både fordi de tidligere ikke ble regnet som 'innenfor det gode selskap' (litt for alternativt for mange leger...) og nå mye fordi kiropraktorene selv har fått diagnoserett. Dessuten dekkes fysioterapi av svangerskapsomsorgen i Norge, men ikke timer hos kiropraktor. Likevel er det langt flere gravide som sliter med bekkenet som forteller om god effekt hos kiropraktor enn hos fysioterapeut. Fysioterapeuten kan gi god treningsveiledning på hvordan styrke bekkenet, og det er kjempeviktig, men kan gjøre veldig lite med de spesifikke smertene. (Treningen bør en uansett gjøre på egenhånd lenge før en får vondt for å være best mulig rustet mot problemer). Kiropraktoren har sannsynligvis sagt 'bekkenlåsning' etter å ha kjent på bekkenet, og kjent at det faktisk står fast. Legen sier ofte bekkenløsning uten å ha fingerførligheten og treningen til å kunne definere forskjellen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139665383-bekkenl%C3%B8sning-eller-bekkenl%C3%A5sning/#findComment-139814260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå