Gå til innhold

Størrelse på livmor...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i går, og da kjente legen på livmora for å se om størrelsen samsvarte med antall uker (er 12 + 4 i dag). Hun sa det kjentes ut som om jeg var ca to uker lenger på vei. Jeg tenkte ikke noe særlig over det der og da, men da jeg hadde lagt meg i går begynte tankene å svirre..... Er det noen som vet om livmora er større etter to sv.skap, eller om det kan være en stor baby? Har ikke fått spes store babyer før - 3,3 og 3,7 kg. Begynte nemlig å tenke tanken at det muligens er to der inne...???

Jeg er som ei klokke når det gjelder syklus, og har en mann som er borte på jobb annenhver uke, så er 100% sikker på hvilken dag jeg ble gravid!

Syns magen har kommet fort denne gangen, men regna med det var sånn fordi jeg har to fra før, og fordi det ikke er så lenge siden forrige sv.skap....

Noen erfaringer?

Skrevet

Jeg har også stor livmor i forhold til hvor langt jeg er på vei. Min livmor tilsvarer 20 uker, mens jeg bare er 17 uker. Og jeg er førstegangs. Jordmor sa ikke noe om at dette var unormalt, men hun lette etter 2 bebiser på ultralyd, men fant bare en.

Så jeg lurer litt på hvorfor det skjer jeg også... Men det er nok ikke noe farlig:)

Skrevet

glemte å si at fosteret ikke var noe unormalt stort! Og jordmor sa at jeg sikkert ikke vokser på en stund nå. Siden livmora kan vokse litt i rykk og napp.

Skrevet

heia...har ingen ting å si om du har lagt på deg eller ikkke !! jeg var hos fastlegen min i uke 13, å han spurgte om jeg var helt sikkert på at det ikke var to der inne (hadde vært på ul å der lå det bare en baby) han sa at livermoren tilsvarte ca 15 uker....er andre gangs å ikke noe beskymret.... har ikke fått mage enda å er i uke 17...jeg er andre gangs fødende...regner med at dette er bare litt forskjellig !!

kan godt hende at det er to der inne??hvis du er første gangs fødene??

hhahha...lykke til

Skrevet

Hva med ei lita livmor da?

Vil det si at fosteret er for lite da?

Skrevet

om den er for liten, eller for stor, vi er jo alle forskjellig....se lenge man er frisk, oppegående...ungen har det bra......da tror jeg ikke vi skal beskymre oss...

-tror dette her er bare som noen har bakoverlengs livmor å andre ikke !!....

-vi må også huske at livermoren,magen og baby vokser litt i rykk å napp....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...