Gå til innhold

Utenom tema; er det noen her som har synestesi (krysskobling av sanser)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"følelse av noe rundt" = sirkelformet, altså:)

Fortsetter under...

Skrevet

For meg er alle tall enten hunkjønn eller hankjønn. Samme med bokstaver.

a,i,l,m,n,v,w,y,æ,å er jentebokstaver, resten er menn.

1,2,5,11,12,15,20,21,22,25,osv er jentetall, de i mellom er menn.. Ser det er en del flere maskuline enn feminine, men sånn er det nå i hodet mitt.

Dette gjør ord også til enten hun eller hankjønn for meg. (Evt heller mer til femi eller maskulint alt ettersom hvor mange bokstaver som er femi/masku.)

Er det bare meg, eller er f.eks ordene India og lambada mer feminint enn f.eks Afrika, Sverige og pepper? (I mitt hode helt logisk fordi de førstnevnte har flere feminine bokstaver).

Anna er mer feminint enn Anne, og navn som Anina er nesten litt too much femi, og om en gutt heter Willy, høres det ut som han har fått et jentenavn, i følge mine sanser.

Skrevet

Hmm dette var merkelig, yo:) a, lambada og India er def feminine, men for meg er dte kun fordi de sluttet på a. Alle jentenavn som slutter på a er emr feminine enn de samme navnene på -e. Men at willy høres ut som jentenavn var weird selv for meg:) Men du faller nok inn i kategorien synestesi uansett. Jeg har ikke den greia med at tall har kjønn, bare noen bokstaver. Men da må jeg virkelig konse for å få det frem, er ikke slik at det slår meg at navn er femi eller masku, annet enn hvis det slutter på a. Sverige er for meg masku ja, men det er nok bare fordi jeg ser for meg et kart med det svenske flagget når jeg hører navnet Sverre.:)

Skrevet

Dette var morsomt ;-)

Nå har jeg et fint ord på "gaven" min.

Jeg ser farger for alle bokstaver, en del tall og fornavn.

F.eks. er Kristin grønn ;-)

Det er så sterkt at K bare ER grønn, og S er blå. Derfor tar jeg alltid feil av klorin og salmiakk. For meg er det helt ubegripelig at salmiakkflaska er grønn, og klorinflaska er blå! Det er bare helt feil! Det er så sterkt at det liksom står grønn på klorinflaska, og jeg blir alltid overrasket over at jeg tar feil.

8 er forresten brunt.

Skrevet

Den er nesten slik som min kalender. Bare at min går mot klokken. ^_^.

Ukene er en D-ring. Helgen i den korte delen og ukedagene i halv ringen.

Mandagen er begynnelsen på halvringen og fredagen siste før helgen når fram til mandagen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...