Gå til innhold

Sover deres 7mnd. gammel baby hele natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gjør det ikke og jeg har kronisk søvnmangel. Har inntrykk hun har fremdeles behov for mat etter 4-5 timer søvn - har trappet ned men ikke kuttet ut helt enda. Nekter jeg å gi hun noe illskriker hun å da blir det ikke søvn på noen av oss -noe som gjør meg enda mer utslitt. Har tenkt å lese noen smarte bøker og prøve igjen når hun er 8 mnd. - men kanskje hun har rett og slett fremdeles behov for mat. Hun er nokså tynn og vokser utrolig fort.....hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er nå 9,5 mnd og sover fortsatt ikke hele natten. Han får fremdeles 1 måltid per natt, men nå i helgen begynte vi å slutte, det ser foreløpig ut til at det går passe bra. Men ved 7 måneder hadde det ikke vært mulig her tror jeg, følte han virkelig trengte et måltid da.

Men hvor mange ganger på natta får datteren din mat da?

Og hva spiser hun til kveldsmat?

Skrevet

Jenta mi på snart 7 mnd sover heller ikke hele natta ennå. Tar natt rundt midnatt, og er som oftest våken i alle fall en gang før kl 08. Dette er nr tre, og de to store på tre og fem er fortsatt gjerne våken så vidt på natten - men får ikke mat ;)

Hvis du er på utkikk etter litteratur ang soving, vil jeg absolutt anbefalt The No Cry Sleep solution av Elizabeth Pantley

http://www.pantley.com/elizabeth/books/0071381392.php

Og så er jeg helt enig med deg i at hun kanskje trenger mat om natten fortsatt. Mine har brukt lang tid på å komme opp i skikkelige porsjoner med mat på dagtid, og da tenker jeg at det er logisk at de trenger nattpupp litt lengre enn til seks mnd.

Skrevet

min lille på 7 mnd får mat en gang om natta. Hun legger seg kl 19 og får som regel en gang mellom ett og tre. Vi står opp mellom seks og sju til vanlig, men våkner hun før det får hun frokost i senga vår. Da sovner hun innimellom en liten time igjen.

Meeen, har prøvd å avvenne henne, det går dårlig, for hun er en liten primadonna med sterke meninger.. :(

Skrevet

Jeg ammer en, noen ganger to, om natten fortsatt - hun sover ellers fra ca 19-07. Hun er 7,5 mnd. og har to ammemåltider, tre måltider med fast føde og ett måltid frukt og mm i løpet av dagen, men har tydelig behov for i alle fall ett måltid også om natten.

Jeg kommer ikke til å jobbe med å avvenne henne før hun er 10 mnd. eller deromkring - i håp om at hun skal gjøre det selv... Orker ikke det der. Det er bedre å stå opp, amme henne på sengekanten og legge henne igjen - det tar 10 minutter og har blitt en vane. At jeg får for lite søvn får jeg nok heller beskylde aktiv lakenskrekk for :P

Skrevet

Jeg ammer en gang i løpet av natta. Gjerne i halv fem tida. Gutten legger seg ca 18.30, får grøt og pupp rett før sengetid. Våkner han når jeg legger meg får han vann i senga, smokken tilbake og så god natt. Funker som oftest. Våkner ca 01.30, mer vann og smokk. Men ved halv fem tiden er han kjempesulten, da vet jeg at da nytter det ikke med vann. Prøver å ta ham opp med en gang slik at han ikke ser sammenheng mellom skriking og pupp/kos. Så sover han videre i egen seng til ca 6-7 tiden. Hver gang han våkner og kun får vann, sier jeg at nå er det natta, og at vi skal sove. Har gjort dette en måned nå, det var slitsomt til å begynne meg, han skrek seg blå av og til. Han var bare sinna, med en gang jeg løftet ham opp sluttet han å gråte. Jeg skjønte jeg ble lurt trill rundt av en 6 mnd gammel baby. Nå går det å gi vann på et minutt eller to. Og han våkner sjeldnere. Håper på at han skal sove bedre og bedre framover nå.

Skrevet

Min på snart 7 mnd har sovet natta gjennom i flere mnd nå, får mme da, kanskje derfor? :)

Skrevet

Min er straks 8 mnd og våkner fortsatt en gang i 2-3 tiden og får melk samt ofte i 5-6 tiden. Jeg tror nok at han kan trenge litt på natta enda jeg, samtidig som jeg ikke får i ham så mye melk på dagen lenger. Da er det egentlig litt greit å gi ham litt på natta/tidlig morgen.

Det handler bare om å komme seg tidlig nok i seng selv;)

Skrevet

ja, det har hun gjort siden hun var 3 mnd.. hender seg at hun våkner 1 gang for at hun er tørst men sovner rett av igjen :) sover fra 18.30 til 07.00 men i dag sov hun faktisk til 08.30! :)

Skrevet

Hei Simba...litt forsinket svar her- nei altså hun får grøt til kvelds- så seint som mulig- 6-7 tida med litt fruktmos. så gir jeg velling i 11 tida når hun våjner første ganga- må ha ekstremt høy forbrenning spør du meg...

Men i natt gikk det bra - da sov hun fra 22:30 til 5:30 - helt urolig!! :-)

Skrevet

Synnøve sover fra 19.30 til 08.30:) Har sovet over fra 5.5 mnd:) Får jo vanlige måltider i løpet av dagen da:)

Forrige uke sov hun til 09.30:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...