Gå til innhold

PCOS og SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Opplevde en SA på søndag og var da 4+5 på vei. Det jeg lurer på er om det er størres sjangse for meg å oppleve SA igjen siden jeg har PCOS enn for andre? Er det noe man kan gjøre for å forebygge at det skjer igjen? Det føles så tomt og menigsløst å miste når man har sliti så lenge for å få det til.... Ble så lykkelig når jeg ble gravid og så forferdelig lei meg når det ikke gikk bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Maja Mim.

Så trist at du også måtte oppleve en SA... Jeg har hatt to, en exu og en SA. Det er like forferdelig hver gang! Ingen av gangene var graviditet planlagt, men ønsket likevel.

Det sies at kvinner med PCOS har lettere for å miste i de tre første månedene. Mange får metformin for å holde blodsukkeret stabilt, for at dette igjen skal stabilisere hormonene(hvis jeg har forstått det rett)...

Ble du gravid på egenhånd, eller med "hjelpemidler" som feks pergo?

Jeg håper at du snart blir gravid igjen, og at den lille spiren vil klore seg fast i 9 måneder :D

Skrevet

Hei!

Ble gravid på egenhånd etter å ha prøvd først en dobbel og så en trippel pergo kur uten resultat. Fikk EL av meg selv en måned etter siste kur og ble gravid med en gang. Det føltes så fantastisk! Er så redd for at det skal bli lenge til neste gang jeg får EL. Har ikke noe lyst til å prøve pergo igjen pga alle bivirkningene og ikke hjalp den noe heller...tror jeg.

Skrevet

Hei Maja Mim.

Var veldig leit å høre at du har mistet. Det må være skikkelig fælt når du først var så lykkelig over å ha fått det til. Men du skal nok få det til igjen!

Mener forresten å huske at det var en sånn spin-off effekt med pergo, at man kunne være heldig å få EL mnd etter man hadde hatt en kur.

Masse lykke til iallefall!! Og du har lov til å være lei deg en stund også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...