Tiriltutta Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hei, Min sønn på litt over 2 1/2 år har hatt omgangssyke siden natt til fredag. Det startet med oppkast, men han har bare hatt diare siden lørdag. Hans almenntilstand har vært helt fin - selvfølgelig litt slappere enn tidligere men leker og ler og er stort sett seg selv lik. Han har også vært flink til å få i seg væsk og det har gått mye i Biola... Mandag kveld la jeg han som vanlig. Etter to timer våknet han med et hyl. Da vi kom inn til han var han helt gjennomvåt i håret, og puta var søkkvåt. Han roet seg straks og ønsket å få sove videre i senga si. Jeg ringte da til legeformidlinga, fordi dette syntes jeg var litt rart. Der fikk jeg bare beskjed om at han hadde nok hatt feber, selv om han ikke var varm da vi kom inn til han. Jeg syntes det var litt rart at han skulle hatt så høy feber på de to timene som hadde gått siden han la seg, men men. I går skjedde det samme igjen. På dagen hadde han vært fin, og han hadde bare hatt to bleieskift som var litt grøtete. Han var ikke fullt så våt som på mandagen denne gangen, men til gjengjeld hylte han av skrekk, og ropte på mamma og pappa selv om vi hadde løftet han opp og gikk og bar på han. Han var helt "vill" i blikket og så liksom "gjennom" oss. Gutten var tydelig redd for han skalv og var helt ute av seg. Jeg fikk roet han ved å synge til han, og han sovnet etter ca. 5-10 minutter i fanget mitt. Noen som har opplevd noe lignende med sine små? I dag er han hos mormor. Han virket i fin form, men litt slappere enn vanlig. Han hadde ikke hatt noen bæsjebleier så langt. Jeg har forsøkt å ringe helsestasjonen, men har ikke fått tak i noen enda. Skal prøve igjen litt senere.... Merker at jeg er litt bekymret, og ikke liker helt dette her....
Chiquita Bananas Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Jeg tenker Natteskrekk - det hørtes veldig likt det. Google det så får du masse info. Det verste man kan er faktisk å plukke dem opp - da blir dem bare redde om man vekker dem. Min sprang og gjemte seg for meg og hylgråt. Så gjorde jeg det flere skrev - satte meg ved siden av sengen og snakket rolig og laget rolige hysjelyder, mens jeg strøk forsiktig på ham så han visste at jeg var der for ham. Men han var som i en transe. De fleste roer seg fort. Men da jeg gjorde tabben med å vekke ham så tok det fort over en halv time - time før han roet seg. Dem ser våkne ut, men sover faktisk når dem er slik. Er ekkelt når det skjer....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Hei sønnen var syk for 2 mn siden. oppkast i 4 dager. ringte legevakten og de sa at det er omgansyke og de kan ikke gjøre noe. fikk beskjed å gi han noe å drikke. natt 5 våknet han og han var kliss vått på hodet og ryggen. ringte legevakten og de sa at kansje han har feber . det hadde han ikke . han hadde feber før men svettet aldri under feber. så tok jeg med han til fastlegen med engang dagen etter. og legen undersøkt han og DET VAR IKKE OMGANSYKE. han hadde halsinfekjon. og oppkast var pga store mandler og natt svett pga infeksjon i kroppn. han fikk antibotika og heldigvis alt gikk bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå