Gå til innhold

Matrutiner? 4,5 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4,5 mnd og blir fullammet.. den siste tiden synes jeg hun spiser veldig ofte.. jeg vet at jeg har nok melk, men det er liksom som at hun ikke tar seg tid til å spise seg mett i fare for å gå glipp av no.. dette fører til at hun gjerne vil ha mat 3-4 ganger i løpet av natten også..(ammet 1-2 ganger på natten før..) Er det kanskje på tide å introdusere litt grøt? Evt hvor mange ganger om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er også 4,5 mnd nå. Og han har fått grøt i ett par uker nå.

Beggynte med velling først, og det var kjempe godt! Så har gjort grøten litt fastere etterhvert, og han spiser som bare det.

Vi begynte med grøt så tidlig fordi han var så urolig på kvelden og ville ha pupp hele tiden. Prøvte med en flaske mme for å få han til å bli mett, men plutselig så nektet han å ta flaske... Så da kunne vi ikke gjøre det lengre.

Nå etter at han har fått grøt på kvelden er han mye gladere og sovner mye lettere. Tidligere var det en kamp å legge han for kvelden, men nå går det som en drøm! Passer på å gi han pupp før han får grøt om kvelden, og han drikker mye på natta enda (ca 3 amminger til natten). Men det kommer seg vel etterhvert.

Vi har også gitt litt fruktmos ellers på dagen, og noen dager så har han fått velling til frokost eller lunsj. Men for nå har vi bare rutine på å gi grøt på kvelden i seks-syv tiden, og så pleier han å sove godt før kl åtte :)

Skrevet

Akkurat sånn hadde vi det også da hun rundet 4mnd, ble veldig fort sulten igjen etter mm. Så vi ble rådet til å starte med grøt på helsestasj.

Begynte med kveldsgrøt. Nå, 2,5 uker senere har vi pupp i senga om morgenen, grøt før formiddagsluren, pupp til lunsj, frukt eller middag til middag, grøt til kvelds og pupp på senga, og så pupp om natta. Altså oppe i 2 grøtmåltider. Hun ermye mer fornøyd, virker god og mett lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...